Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Grupa CCC z ponad 500 mln zł EBITDA w Q4 2024

Udostępnij

Grupa CCC w Q4 2024 (listopad’24 – styczeń’25) osiągnęła blisko czterokrotny wzrost zysku operacyjnego i ponad dwukrotnie wyższy, sięgający 525 mln zł, wynik EBITDA. Grupa CCC odnotowała wzrost przychodów i dalsze umocnienie marży brutto. W każdej linii biznesowej utrzymywana była wysoka dyscyplina kosztowa. Z sukcesem kontynuowano pracę nad umacnianiem wysokich rentowności w szyldach CCC i HalfPrice. Skokową poprawę wyniku operacyjnego i EBITDA odnotowała Grupa Modivo, co jest efektem przede wszystkim koncentracji na wysoko rentownej sprzedaży i znacznej redukcji kosztów wynikającej z postępującej integracji z Grupą CCC.

Silniejsza synergia wszystkich Spółek w Grupie - w tym centralizacja zespołów i procesów, maksymalizacja wykorzystania omnichannelowego modelu biznesowego oraz większy udział produktów licencyjnych w ofercie, przynoszą oczekiwane efekty w postaci coraz bardziej rentownego biznesu - mówi Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC i dodaje - Po wyprowadzeniu szyldów CCC i HalfPrice na wysokie poziomy rentowności, nasze działania koncentrują się obecnie na poprawie wyników Grupy Modivo. Efekty tych prac widzimy w skokowym umocnieniu rentowności biznesu online w ostatnich dwóch kwartałach. Pełne efekty realizowanych działań pokażemy w kolejnych okresach.

Przychody Grupy CCC w Q4’24 wyniosły 2,9 mld zł, co stanowi wzrost o 14% rdr. Segment CCC odnotował skokowy wzrost przychodów (+25%), przy jedynie nieznacznie rosnącej powierzchni handlowej (o 1%). Z kolei sieć HalfPrice, która zadebiutowała na dwóch nowych rynkach – w Hiszpanii i Bułgarii, odnotowała dynamikę sprzedaży na poziomie 28%. Dynamika przychodów Grupy Modivo (-3%, w tym Modivo +4%, eobuwie -6%) była pod wpływem strategicznych decyzji związanych z zakończeniem działalności na mniej rentownych rynkach oraz zapowiadanym ograniczeniem wydatków na performance marketing i ich koncentracji na pozyskaniu ruchu do najbardziej rentownych produktów.

Za nami intensywny kwartał, w którym HalfPrice zadebiutował na bardzo perspektywicznym rynku Europy Południowej - w Hiszpanii. Wyniki pierwszego sklepu w tym regionie przerosły nasze oczekiwania i widzimy ogromny potencjał do rozwoju sieci w tej części Europy. Podpisaliśmy również umowę zakupu większościowego pakietu udziałów z właścicielem takich formatów jak SklepBiegacza, WarsawSneakerStore i SKstore. To transakcja, która wzmacnia naszą pozycję w specjalistycznym segmencie premium, otwierając nową, bardzo perspektywiczną współpracę z topowymi globalnymi markami - powiedział Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC.

W czwartym kwartale Grupa CCC odnotowała wzrost marży brutto o 2 p.p. rdr. Zysk brutto ze sprzedaży wzrósł w każdej linii biznesowej. W największym stopniu umocniła się marża brutto w Grupie Modivo (o ponad 4 p.p.), głównie za sprawą większego udziału nowej kolekcji w sprzedaży, wzrostu udziału sprzedaży produktów licencyjnych oraz delistowania nierentownych marek z portfolio produktowego. Marża brutto szyldu CCC na sprzedaży w kanałach omnichannel (po wyłączeniu wpływu sprzedaży hurtowej) osiągnęła poziom 57% (wzrost o 1 p.p.). Po raz kolejny poprawę marży odnotował także HalfPrice (+1 p.p.).

W wyniku wysokiej dyscypliny kosztowej, w Q4’24 wskaźnik kosztów do przychodów Grupy CCC był niższy rdr o ponad 8 p.p. i wyniósł 35%. Jest to już szósty kwartał z rzędu konsekwentnej poprawy tego wskaźnika. Każdy z szyldów zanotował jego wyraźny spadek: CCC o 7 p.p., HalfPrice o 5 p.p. Największą redukcję kosztów odnotowała Grupa Modivo, w której wskaźnik kosztów do przychodów zmniejszył się aż o 12 p.p. rdr - co w ujęciu nominalnym oznacza koszty niższe o 30%. Powyższe jest wynikiem działań mających na celu odbudowę i umocnienie rentowności Grupy Modivo poprzez szeroko zakrojoną integrację oraz maksymalne wykorzystanie synergii w Grupie CCC.

W Q4’24 Grupa CCC wypracowała wynik operacyjny na poziomie 368 mln zł, co stanowi niemal czterokrotny wzrost rdr oraz 525 mln zł zysku EBITDA (+122% rdr). Do tego wyniku kontrybuował każdy z szyldów. CCC zanotowało 46% wzrost zysku operacyjnego rdr przy marży EBITDA wyższej o 2 p.p. Zysk EBIT HalfPrice zwiększył się ponad dwukrotnie (+107%), a rentowność EBITDA umocniła się o 4 p.p. Grupa Modivo wypracowała zysk operacyjny wyższy o 181 mln zł i EBITDA o 179 mln zł (skokowy wzrost marży EBIT i EBITDA o 18 p.p.).

W całym 2024 roku Grupa CCC odnotowała wynik operacyjny na poziomie 1,1 mld zł, co stanowi ponad 500% wzrostu rdr oraz 1,7 mld zł zysku EBITDA (+120%).

Ubiegły rok był dla nas czasem intensywnych i głębokich zmian w Grupie. Z jednej strony cieszy nas poprawa wyników, ale to na pewno nie jest nasze ostatnie słowo. W 2025 roku naszą aspiracją jest osiągnięcie 12 mld zł przychodu i rentowności EBITDA na poziomie 20% – powiedział Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC - Ze względu na modyfikację modelu biznesowego Grupy Modivo - transformację jej działalności w kierunku centrum operacyjnego biznesu online całej Grupy CCC i związanej z tym konieczności ścisłej integracji operacyjnej wszystkich kanałów i unifikacji bazy klienckiej, rezygnujemy z zapowiadanych wcześniej planów ubiegania się o dopuszczenie akcji Grupy Modivo do obrotu na GPW. Skupiamy się na poprowadzeniu tego biznesu w stronę najbardziej rentownej platformy e-commerce w Europie i jego pełnej integracji ze strukturami Grupy CCC.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus