Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Przychody Orange Polska w trzecim kwartale wyniosły 2,8 mld złotych i były niższe o 2,7% r/r

Udostępnij

W trzecim kwartale OPL (ORANGEPL) osiągnął bardzo dobre wyniki komercyjne i solidne wyniki finansowe. Zapotrzebowanie na szybki internet było rekordowe – liczba klientów Orange Światłowodu zwiększyła się aż o 54 tysiące. Dzięki kolejnym inwestycjom, w zasięgu jest już 4,8 mln domów i mieszkań. Przybyło także 110 tysięcy klientów abonamentowych mobilnych usług głosowych. Rentowność operacyjna  EBITDAaL utrzymała się na poziomie wyniku z trzeciego kwartału ubiegłego roku. Firma podtrzymuje całoroczne przewidywania wzrostu w tym zakresie.

– Minione miesiące pokazują, że mimo trudności spowodowanych pandemią, Orange ma mocne fundamenty. Cieszy świetny wynik Światłowodu, najlepszy w historii tej usługi, a także wzrost liczby klientów mobilnych abonamentów. Po raz kolejny możemy też pochwalić się pierwszym miejscem w rankingu NPS, obrazującym satysfakcję klientów. To zasługa zespołów pracujących na pierwszej linii, w salonach i technice, które mimo trudności spowodowanych pandemią, niezmiennie wspierają naszych klientów. Dobre wyniki potwierdzają, że użytkownicy doceniają jakość naszych usług, opartych na nowoczesnej infrastrukturze, którą nieprzerwanie rozwijamy. Przed nami wyzwania związane m.in. z budową sieci 5G oraz sytuacją pandemiczną, która dynamicznie się zmienia. Solidne podstawy biznesu pozwalają nam rzetelnie się do nich przygotowywać i reagować – powiedział Julien Ducarroz, prezes Orange Polska.

Pandemia koronawirusa sprawiła, że sytuacja społeczno-gospodarcza zmienia się dynamicznie. W obliczu nowej fali zachorowań i kolejnych wprowadzanych obostrzeń, firma bardzo uważnie monitoruje rozwój zdarzeń,  w szczególności w kontekście niepewności związanej z ekonomicznymi skutkami pandemii oraz ich oddziaływaniem na biznes. Kontynuowane będą działania ograniczające koszty, pozwalające łagodzić wpływ pandemii na działalność firmy.

Najważniejsze wyniki komercyjne

Z Orange Światłowodu korzystają już 662 tysiące klientów, to 40% więcej niż na koniec trzeciego kwartału ubiegłego roku. W zasięgu jest już 4,8 mln domów i mieszkań, w samym trzecim kwartale wybudowano ponad 190 tysięcy nowych łącz.

Wzrosła także łączna liczba użytkowników stacjonarnego internetu od Orange – o 24 tysiące, czyli o 2,8% rok do roku. To najlepszy wynik od dwóch lat. Co czwarty klient stacjonarnych usług internetowych Orange korzysta już z superszybkiego światłowodowego łącza. To pozytywnie wpływa na ARPO z usług stacjonarnego internetu, czyli przychód na jednego użytkownika, który wzrósł o 6,3 % rok do roku.

Wśród klientów korzystających z internetu stacjonarnego Orange, aż 64% ma cały pakiet usług od operatora. W sumie łączna liczba klientów pakietów konwergentnych wyniosła na koniec września ponad 1,4 mln. W samym trzecim kwartale przybyło 31 tysięcy klientów Orange Love, co oznacza wzrost o ponad 8% rok do roku. To najlepszy wynik w tym roku. Dzięki skutecznej strategii budowania wartości, coraz większej popularności światłowodu i dodawaniu przez klientów kolejnych usług do swoich pakietów, rośnie ARPO z konwergencji (o 2% rok do roku) i sięga już 105,5 zł.

Także w usługach mobilnych trzeci kwartał był bardzo udany: przybyło w sumie 245 tys. użytkowników abonamentowych usług mobilnych, w tym 110 tysięcy abonamentowych usług głosowych. To także najlepszy wynik od wielu kwartałów.

Kluczowe wyniki finansowe

Dobre wyniki komercyjne z kluczowych usług telekomunikacyjnych wpłynęły pozytywnie na wynik EBITDAaL za trzeci kwartał, który był zbliżony do wyniku za 3 kwartał ubiegłego roku. Z drugiej strony, negatywną rolę odegrała pandemia i niższe przychody z roamingu z powodu zmniejszonego ruchu turystycznego. Ten wpływ został zrównoważony dzięki kolejnym  działaniom nakierowanym na oszczędności kosztowe – koszty pośrednie działalności firmy w 3 kwartale były niższe o 5% rok do roku.

Przychody Orange Polska w trzecim kwartale wyniosły 2,8 mld złotych i były niższe o 2,7%  niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Przychody z kluczowych usług telekomunikacyjnych – światłowodu, usług mobilnych i internetu wzrosły o ponad 2% rok do roku, nastąpiło jednak spodziewane, znaczące spowolnienie w segmencie ICT spowodowane pandemią. Przychody z ICT zmniejszyły się o 17% rok do roku. Niższe były również przychody ze sprzedaży sprzętu – popyt na urządzenia nie wrócił jeszcze do poziomu sprzed pandemii

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus