Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Legimi pozyskuje 2,1 mln zł z publicznej oferty obligacji

Udostępnij

Legimi, pierwsza firma w Polsce wykorzystująca model subskrypcyjny na rynku e-książki zakończyła publiczną ofertę obligacji. Spółka przydzieliła 2 123 obligacji o łącznej wartości emisyjnej 2,123 mln zł. Pozyskane środki posłużą refinansowaniu zadłużenia spółki oraz rozwojowi i promocji Legimi 3.0 na rynku niemieckim i polskim.

Legimi oferowało dwuletnie obligacje serii Z o wartości nominalnej 1 000 zł każda, z oprocentowaniem stałym wynoszącym 6,75 proc. w skali roku i odsetkami wypłacanymi kwartalnie. Oferującym papiery wartościowe był Dom Maklerski INC, z którym spółka współpracowała przy kilku ostatnich emisjach. Obligacje są zabezpieczone zastawem rejestrowy na umowach z abonentami, czyli zgodnie z definicją: zbiorze istniejących i przyszłych praw oraz ruchomości spółki o zmiennym składzie, stanowiących całość gospodarczą do wysokości 150% wartości nominalnej obligacji oraz oświadczeniem o poddaniu się egzekucji (art. 777 KPC).

- Jesteśmy zadowoleni z zainteresowania naszą emisją wśród inwestorów. Chciałbym skierować do wszystkich obligatariuszy słowa podziękowania za zaufanie i umożliwienie Legimi realizacji dalszych planów rozwoju. Zaoferowaliśmy atrakcyjny kupon 6,75 proc., który uwzględnia istotną poprawę kondycji finansowej spółki oraz stanowiła lukratywną ofertę dla inwestorów, szczególnie w obecnej sytuacji rekordowo niskich stóp procentowych. Pozyskaliśmy 2,123 mln zł. To kwota, która pozwoli spełnić trzy cele emisyjne, czyli refinansowanie zadłużenia, rozwój i promocję na rynku niemieckim oraz zabezpieczenie bieżącej płynności finansowej. – komentuje Mikołaj Małaczyński, Prezes Zarządu Legimi.

Legimi systematycznie poprawia kluczowe metryki biznesu. Na koniec I kw. 2020 z usług Legimi korzystało ponad 87,6 tys. użytkowników, co oznacza wzrost o 66 proc. rdr. W tym samym okresie przychody zwiększyły się rdr. o 52 proc., osiągając wartość w I kw. blisko 6,3 mln zł. Spółka obniża także systematycznie swoje zadłużenie. W minionym roku koszty finansowe związane z obsługą długu wynosiły blisko 800 tys. zł, z kolei w br. Legimi liczy na obniżenie tej kwoty o ok. 25 proc.

- Nie odczuliśmy negatywnych skutków pandemii COVID-19 na naszą działalność. Co więcej w tym czasie odnotowaliśmy 100 proc. wzrost liczby aktywacji okresów próbnych abonamentów. Dodatkowo zintensyfikowaliśmy wydatki na marketing, aby odpowiedzieć na zwiększone zainteresowanie. Te działania zamierzamy kontynuować, co m.in. znajduje swoje odzwierciedlenie w celach trwającej emisji obligacji – dodaje Mikołaj Małaczyński.

Legimi do tej pory przeprowadziło 22 emisje obligacji na łączną kwotę blisko 23 mln zł. Wszystkie papiery były obsługiwane terminowo.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus