MobileFabric SA, spółka córka notowanej na NewConnect firmy SIM (SIMFABRIC), w przyszłym roku chce dołączyć do grona spółek publicznych. Studio zakończyło właśnie emisję prywatną akcji serii B, z której pozyskało 0,5 mln zł. 100 tys. akcji spółki objęło łącznie 10 inwestorów indywidualnych. Tym samym udział SimFabric w kapitale zakładowym spółki zależnej zmniejszył się z 81 proc. do 73,64 proc. MobileFabric pracuje nad pierwszym mobilnym tytułem – Thief Simulator, z portfolio wydawniczego Grupy PlayWay. Drugim planowanym projektem będzie kontynuacja przeboju mobilnego Farm Expert 2021 Mobile.
- Jeszcze zanim oficjalnie powołaliśmy do życia spółkę MobileFabric już mieliśmy chętnych na zapisy na komplet akcji serii A i B. Zainteresowanie nabyciem udziałów naszej spółki zależnej jest tak duże, że w przyszłym roku rozważamy przeprowadzenie emisji akcji serii C. Także w 2021 roku planujemy debiut MobileFabric na rynku NewConect – informuje Julia Leszczyńska, prezes SimFabric SA i MobileFabric SA – Entuzjazm inwestorów wokół spółki córki utwierdza nas w przekonaniu, że decyzja o utworzeniu firmy produkującej symulatory w wersji mobilnej miała uzasadnienie biznesowe. Mamy podstawy sądzić, że pozytywnie przełoży się to na sytuację finansową MobileFabric – dodaje.
W wyniku emisji akcji serii B udział SimFabric w kapitale zakładowym oraz głosach na walnym zgromadzeniu MobileFabric zmniejszył się z 81 proc. do 73,64 proc. Właścicielami pozostałych akcji są Emil Leszczyński (10,91 proc.), Julia Leszczyńska (6,36 proc.) oraz nowi inwestorzy (9,09 proc.)
Emisja akcji serii C planowana jest po premierze pierwszego projektu MobileFabric, Thief Simulator z portfolio wydawniczego Grupy PLW (PLAYWAY). – Thief Simulator w wersji na PC rozszedł się w nakładzie ponad 400 tys. egzemplarzy. Podobny wynik gra osiągnęła na konsoli Nintendo Switch. Liczymy, że wersja mobilna będzie tak samo popularna. Do przygotowania strategii monetyzacji gry udało nam się zaprosić bardzo doświadczonego specjalistę, który podobną strategię przygotowywał dla jednego z największych polskich producentów gier – informuje Emil Leszczyński, przewodniczący Rady Nadzorczej spółek SimFabric oraz MobileFabric.
Szacunki spółki przewidują, że wpływy z Thief Simulator Mobile po efektywnym ustawieniu akwizycji i retencji graczy na świecie powinny przekraczać kilku milionów złotych miesięcznie. Gra ma trafić do sklepów Google Play i AppStore jeszcze w tym roku.
Drugim planowanym tytułem MobileFabric będzie kontynuacja przeboju mobilnego Farm Expert 2021 Mobile, którego pierwszą część SimFabric wyprodukowało na zlecenie PlayWay w 2017 roku. Tytuł sprzedał się w nakładzie ponad 2,5 mln. egzemplarzy. Gra jest dostępna także na Switchu. Po udanych wydaniach Thief Simulator Mobile oraz Farm Expert 2021 Mobile, MobileFabric planuje rozwijać podpisane porozumienie z SimFabric i PlayWay. Kontrakt dotyczy wydawania gier z portfolio obu spółek, a także możliwość korzystania z portowania gier z grupy PlayWay na wersje mobilne z przeznaczeniem na urządzenia z systemami iOS i Android. – W przyszłym roku planujemy również produkcję pierwszego własnego tytułu od początku przygotowywanego pod zbudowaną dla Thief Simulator Mobile oraz Farm Expert 2021 Mobile infrastrukturę modelu F2P, która będzie wykorzystywana do wzmocnienia sprzedaży pierwszego własnego tytułu – mówi Emil Leszczyński.