Grupa LTS (LOTOS) opublikowała strukturę wytworzenia produktów rafineryjnych w kwietniu. Pomimo bardzo wymagającej sytuacji rynkowej zakład w Gdańsku pracował praktycznie przy maksymalnym (98%) wykorzystaniu swoich nominalnych mocy wytwórczych. Potwierdza to wysoką elastyczność rafinerii oraz zdolność do szybkiej optymalizacji jej produkcji.
– Dane za kwiecień pokazują, że potrafimy bardzo dobrze odnaleźć się w obecnej sytuacji. Pamiętajmy, że to pierwszy miesiąc w całości dotknięty skutkami pandemii – podkreśla Paweł Jan Majewski, prezes Zarządu Grupy LOTOS. – Mamy bardzo zaawansowaną technologicznie rafinerię oraz wybitnych specjalistów zarówno w obszarze produkcji, jak i handlu. Dzięki ich umiejętnościom i doświadczeniu, przy odpowiedniej optymalizacji, nasz zakład pracował bez zakłóceń produkując te produkty, na które jest największe zapotrzebowanie na rynku.
W kwietniu 2020 r., porównując dane do analogicznego miesiąca roku ubiegłego, rafineria Grupy LOTOS wyprodukowała o 8% więcej olejów napędowych, jednocześnie praktycznie niwelując produkcję paliwa lotniczego. To natychmiastowe dostosowanie do drastycznie ograniczonego ruchu lotniczego jest kolejnym dowodem na elastyczność spółki oraz zdolność do adaptacji do zmieniającego się otoczenia. Nieznaczne wahania objęły benzyny (-3% r/r) oraz benzynę surową (+2% r/r). W kwietniu LOTOS wyprodukował też 10,7 tys. ton (-50% r/r) LPG oraz 72,3 tys. ton (-59% r/r) produktów ciężkich (będących w znakomitej większości komponentami asfaltowymi), co pokazuje, że kluczowa instalacja Projektu EFRA – t.j. instalacja opóźnionego skoksowania (DCU) – pracuje na pełnych obrotach.