MEX (MEXPOLSKA), czołowa w Polsce spółka gastronomiczna notowana na GPW, ogłosiła rozszerzenie strategii o segment delivery, nawiązując współpracę z globalnym liderem dostaw posiłków na wynos – Glovo SA. Dzięki tej strategicznej decyzji Grupa zamierza znacząco zwiększyć przychody i zyski netto, dostosowując ofertę swoich popularnych konceptów kulinarnych do rosnącego popytu na usługi delivery. Holding szacuje, że decyzja ta może skutkować zwiększeniem przychodów w segmencie restauracyjnym Grupy o co najmniej 5% rocznie. Szacuje się, że taki wzrost przychodów przyniesie istotny wzrost zysku netto Grupy o co najmniej 1 mln zł w 2025 roku, wzmacniając jej pozycję rynkową i przynosząc korzyści akcjonariuszom.
Grupa obejmuje w ramach umowy o współpracy usługami delivery swoje wszystkie koncepty kulinarne: The Mexican, PanKejk, Prosty Temat, Pizzanova i Spoco Taco. W ten sposób otwiera drogę do nowej grupy klientów oraz odpowiada na rosnące zapotrzebowanie w segmencie posiłków na wynos Strategia działania zakłada optymalizację oferty na wynos oraz stałe monitorowanie trendów i preferencji konsumentów, aby skutecznie dostosowywać się do zmieniających się oczekiwań rynku.
- Jeszcze w czasie pandemii analizowaliśmy możliwości wejścia w segment dostaw. Podjęliśmy działania w tym zakresie jednak wówczas mieliśmy pewne wątpliwości co do opłacalności tego modelu biznesowego. Od tamtej pory rynek przeszedł prawdziwą rewolucję – to, co do niedawna było wyróżnikiem, stało się standardem, a my chcemy podążać za aktualnymi trendami. Dzisiejsza rzeczywistość, na którą w dużej mierze zwrócił nam uwagę nasz partner Pizzanova, skłoniła nas do decyzji o nawiązaniu strategicznej współpracy z liderem branży delivery w Polsce, Glovo SA. Otwiera to przed nami szerokie perspektywy, a już pierwsze szacunki wskazują, że powinien to być wyjątkowo opłacalny ruch, zarówno dla nas, jak i naszych akcjonariuszy. – twierdzi Paweł Kowalewski, prezes zarządu Mex Polska SA.
Decyzja o strategicznym rozszerzeniu działalności Mex Polska o segment delivery jest w dużej mierze inicjatywą partnera holdingu – autora marki Pizzanova Łukasza Kowalewskiego , który wyspecjalizował się w segmencie dań na wynos . Dzięki swojemu cennemu doświadczeniu, pełni on dzisiaj kluczową rolę we wdrażaniu określonych praktyk związanych z tym segmentem w lokalach Grupy Mex Polska , opracowywaniu optymalnego modelu współpracy z partnerem umowy GLOVO, monitorowaniu efektywności kampanii marketingowych, inicjowaniu najlepszych praktyk w zarządzaniu usługami dostaw oraz regularnemu raportowaniu całego procesu Zarządowi Mex Polska.
- Rynek dostaw rozwija się niezwykle dynamicznie, a jego potencjał był dotąd niewykorzystany w Grupie Mex Polska. Wprowadzenie tego segmentu to strategiczny krok, który otwiera nowe źródła przychodów i zwiększa skalę działalności. Cieszę się, że mogę wspierać spółkę w tym obszarze, wdrażając skuteczne rozwiązania, które z pewnością przyczynią się do wzrostu wartości firmy oraz poprawy doświadczeń jej konsumentów . – komentuje Łukasz Kowalewski, który w Grupie Mex Polska pełni również rolę menedżera ds. rozwoju marki Pizzanova.
Polacy coraz chętniej zamawiają jedzenie z restauracji i punktów gastronomicznych do domu lub pracy. Według prognoz rynkowych, wartość rynku dowozów w 2024 roku przekroczy 10,2 mld zł, z możliwością wzrostu do 12,9 mld zł w 2028 roku. Glovo SA, jeden z liderów tego rynku, odgrywa istotną rolę w jego rozwoju. Jak wynika z raportu Yellow Effect Report, w 2023 roku marka ta miała znaczący wpływ na gospodarkę, generując Ekonomiczną Wartość Dodaną (EVA) w wysokości 552 milionów euro (około 2,5 miliarda złotych) i przyczyniając się do stworzenia ponad 9000 miejsc pracy. EVA uwzględnia zarówno bezpośrednie efekty współpracy z sektorem gastronomicznym i transportowym, jak i pośrednie, wynikające z partnerstw z dostawcami i producentami.