Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Art Games Studio wypracowało blisko 86 tys. zł przychodów netto w pierwszym kwartale

Udostępnij

ARG (ARTGAMES), notowany na NewConnect producent i dystrybutor gier wideo, wypracowało
w pierwszym kwartale br. blisko 86 tys. zł przychodów netto. To wynik o blisko 40 proc. lepszy niż w analogicznym okresie minionego roku. Ostatnie miesiące były dla spółki czasem wytężonych działań w zakresie produkcyjnym i wydawniczym. Pod szyldem warszawskiego studia ukazały się tytuły takie jak When I Was Young we wczesnym dostępie, Climbros i Pooplers. Ta ostatnia jest autorską grą Art Games Studio, która doczekała się również swojego wydania na Nintendo Switch. Obecnie studio koncentruje się na komercjalizacji swoich projektów.

- Pierwszy kwartał br. uznajemy za udany. Wygenerowane przychody netto były prawie 40 proc.  wyższe od tych, które osiągnęliśmy w okresie od stycznia do marca 2019 roku. W analogicznym okresie osiągnęliśmy prawie trzykrotny wzrost przychodów netto ze sprzedaży produktów niż w I kwartale ubiegłego roku. Niewątpliwie na wynik ten wpływ miała intensywna działalność w segmencie produkcyjno-wydawniczym. Od stycznia do marca wydaliśmy trzy tytuły. Wśród nich znalazł się także autorski projekt naszego studia – Pooplers – mówi Jakub Bąk, prezes Art Games Studio. – Naszym długoterminowym celem jest budowanie szerokiej społeczności odbiorców, dlatego w przypadku gry Pooplers zadbaliśmy także o wydanie konsolowe. Jeszcze w tym roku planujemy udostępnienie gier When I Was Young i Climbros w wersji na Switch’a – dodaje.

Strategia Art Games Studio zakłada produkcję i dystrybucję dużej ilości nisko i średnio budżetowych gier przez niewielkie zespoły deweloperskie. Działanie to ma na celu dywersyfikację portfolio gier, na których studio chce osiągać wysokie marże, a także minimalizację ryzyka inwestycyjnego związanego z produkcją pojedynczej gry. Studio stawia na przygodowe, zręcznościowe produkcje o wysokim stopniu grywalności, w których gracz musi wykazać się szybką reakcją, zwinnością i sprytem. Wśród nich wyróżnić można m.in. największe produkcje studia – gry symulacyjne, których premiery odbędą się jeszcze w tym roku, takie jak Alchemist Simulator czy WW2: Bunker Simulator.

- Jednym z nadrzędnych celów naszego studia jest budowanie wewnętrznego działu wydawniczego oraz poszerzanie portfolio spółki o nowe projekty, co w naszej ocenie skutecznie realizujemy. Efekty przeprowadzonych premier i rezultaty negocjacji z partnerami są dla nas satysfakcjonujące. W pierwszym kwartale przygotowywaliśmy się do uruchomienia naszej działalności w segmencie samodzielnego wydawnictwa gier na konsolę Nintendo Switch i cieszymy się, że pierwszy projekt - The Bullet: Time of Revenge – ujrzał już światło dzienne. Kolejne, ToolBoy i Jelly Champs!, czekają na certyfikację. Rozpoczęcie wydawnictwa gier dedykowanych japońskiej konsoli to jeden z kamieni milowych w rozwoju naszego studia – komentuje prezes.

W tym tygodniu Art Games Studio zawarło umowę z firmą Polyslash zgodnie z którą krakowskie studio zajmie się portingiem i wydaniem gry Alchemist Simulator w wersji na konsole Nintendo Switch, PS4 i Xbox One. Polyslash wesprze również rozbudowę projektu i będzie jego wydawcą w wersji na PC.

Wśród innych zapowiadanych na ten rok produkcji wymienić można także Infernal Radiation, SpyHack, Alchemist Simulator, WW2: Bunker Simulator czy wspomniane już tytuły ToolBoy, Climbros oraz When I Was Young w pełnej wersji. O kolejnych premierach spółka będzie informowała na bieżąco.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus