Torpol liczy na pozyskanie w tym roku kontraktów w Norwegii wartych nawet 120 mln zł, poinformował ISBnews wiceprezes i dyrektor finansowy Michał Ulatowski. Pierwszy ze spodziewanych do pozyskania kontraktów, warty ok. 36 mln zł, dotyczyć będzie infrastruktury tramwajowej, kolejne będą w obszarze budownictwa kolejowego.
"W Norwegii jesteśmy w jednym postępowaniu tramwajowym w Oslo, a następnie - jeszcze w II kwartale - będziemy uczestniczyli w dwóch postępowaniach przetargowych już dla kolei norweskich. To będą pierwsze przetargi kolejowe w Norwegii, w jakich Torpol weźmie udział" - powiedział Ulatowski w rozmowie z ISBnews.
Przypomniał, że w Norwegii spółka chce uczestniczyć w przetargach w ramach projektu National Transport Plan 2014-2023, którego cała wartość szacowana jest na 167 mld NOK (ok. 75 mld zł).
"Te najbliższe dwa przetargi kolejowe, patrząc na zadania, jakie będą się pojawiały w National Transport Plan, mają raczej mniejszą skalę. Ale także w II kwartale powinien pojawić się jeden większy temat - Torpol, oczywiście, będzie nim zainteresowany" - podkreślił wiceprezes.
M.in. na rynku skandynawskim pracować będzie zakupiona przez spółkę nowa podbijarka.
"Pod koniec marca nasz park maszynowy poszerzymy o nowoczesną podbijarkę torową Unimat. Dzięki temu nasza wydajność w tym zakresie wzrośnie o 50%, obniżymy też koszty. Do tej pory na świecie było dziewięć takich maszyn, nasza będzie dziesiąta, a w Polsce pierwsza. Będzie ona posiadać homologację zarówno na nasz rynek, jak i skandynawski. Do tej pory korzystaliśmy z pożyczonej maszyny. Dzięki Unimatowi nasza ocena w przetargach znacznie wzrośnie, a obniżenie kosztów i większa wydajność pozwoli nam zaoferować lepszą cenę" - wyjaśnił Ulatowski.
W maju ub.r. Torpol powołał nową spółkę w Norwegii - Torpol Norge, która po rejestracji miała przejąć posiadane zobowiązania i aktywa norweskiego oddziału Torpolu. Spółka była jednak obecna w Norwegii już od 2010 r., realizując m.in. przebudowy linii tramwajowych w stolicy kraju.
Torpol specjalizuje się w budowie oraz modernizacji stacji, linii i szlaków kolejowych oraz linii tramwajowych. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w lipcu 2014 roku. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 775 mln zł w 2014 roku.