Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Marcin Olejarz, BoomBit: Kluczowym kierunkiem dalsze zróżnicowanie źródeł przychodów

Udostępnij

BoomBit, międzynarodowy producent i wydawca gier mobilnych podsumowuje wyniki i osiągnięcia w 2024:

  • 224,8 mln PLN przychodów ze sprzedaży
  • 10,8 mln PLN skorygowanego skonsolidowanego zysku netto i 30,5  mln PLN skorygowanej skonsolidowanej EBITDA
  • Wpływ na wyniki miały dekonsolidacja Grupy ADC Games, odpisy aktualizujące oraz wycena udziałów w SuperScale

– Miniony rok upłynął pod znakiem intensywnej pracy nad rozbudową naszego portfolio produktowego oraz rozwojem nowych obszarów działalności. Kluczowym kierunkiem było dalsze zróżnicowanie źródeł przychodów – zarówno pod względem platform, jak i modeli biznesowych. Konsekwentnie rozwijaliśmy działalność produkcyjną i wydawniczą w segmencie gier mobilnych na platformach iOS i Android. Do najważniejszych premier w 2024 roku należały Dawn of Ages, Clash of Destiny, Downhill Race League, Bowling Club, Car Sales Simulator, Offroad Runner, Loot Heroes oraz największa jak dotąd aktualizacja gry Hunt Royale – Dark Forest. W 2025 roku planowanych jest kilka soft launchy oraz premier gier Mid-Core/Casual, takich jak Hunter’s Origin, Big Helmets: Warriors of Destiny, Mini Golf, Among Dead i Idle Nightclub. Jednocześnie poszerzamy nasz pipeline, między innymi o gry typu puzzle czy aplikacje mobilne. Planujemy również premiery na innych platformach dystrybucyjnych, w tym na Steam, Epic Games Store oraz konsolach – mówi Marcin Olejarz, Prezes Zarządu BoomBit S.A. – W 2024 roku kontynuowaliśmy rozwój usług, które wcześniej wykorzystywaliśmy wyłącznie na potrzeby wewnętrzne. Dotyczy to autorskich narzędzi Business Intelligence, produkcji playable ads oraz technologii cross-promo. Zrealizowaliśmy dotychczas kilkadziesiąt zleceń zewnętrznych i pozyskaliśmy pierwszych klientów na nasze narzędzia BI. W 2025 roku planujemy zaoferowanie tych usług w modelu SaaS pod odrębną marką – dodaje Marcin Olejarz.

W 2024 roku łączne przychody Grupy BBT (BOOMBIT) wyniosły 224,8 mln PLN, w tym 218,6 mln PLN z gier mobilnych. Najpopularniejszymi tytułami były Hunt Royale (41,6 mln PLN w 2024 roku i 10,1 mln PLN w Q4 2024) oraz Darts Club (32,1 mln PLN w 2024 i 10,0 mln PLN w Q4 2024). Wśród najlepiej zarabiających gier były również wydane w 2024 roku gry Dawn of Ages (9,3 mln PLN w 2024 roku) oraz Downhill Race League (6,1 mln PLN), która została najczęściej pobieranym tytułem Hyper-Casual w portfolio w 2024 roku. Wydana w drugiej połowie roku gra Clash of Destiny osiągnęła 2,7 mln PLN przychodów w Q4 2024. Inne zeszłoroczne premiery to Offroad Runner, Car Sales Simulator czy Loot Heroes.

W segmencie projektów blockchain duży wpływ na wyniki miały niekorzystne uwarunkowania rynkowe sektora kryptowalut. Z uwagi na wysoką niepewność kontynuowania projektów realizowanych przez BoomLand, Grupa BoomBit podjęła decyzję o utworzeniu odpisów aktualizujących, obejmujących 100% nakładów na prace rozwojowe oraz należności i pożyczki wobec tej spółki. Innym ważnym wydarzeniem wpływającym na wyniki tego segmentu, była dekonsolidacja Grupy ADC, której wyniki od drugiego półrocza ujmowane są metodą praw własności.

Na wyniki finansowe Grupy w 2024 roku miały również wpływ zdarzenia jednorazowe w tym odpisy aktualizujące wartość nakładów na prace rozwojowe w łącznej wysokości 11,7 mln PLN oraz wycena do wartości godziwej udziałów posiadanych w spółce SuperScale, która skutkowała rozpoznaniem kosztu w wysokości 7,0 mln PLN. Z kolei pozytywny wpływ na wynik miało rozpoznanie zysku w wysokości 10,1 mln PLN z tytułu utraty kontroli nad ADC Games. W rezultacie skorygowana EBITDA Grupy w 2024 roku wyniosła 30,5 mln PLN wobec 18,9 mln PLN w 2023 roku, a skorygowany zysk netto ukształtował się na poziomie 10,8 mln PLN, wobec 4,5 mln PLN rok wcześniej.

Segment gier mobilnych wygenerował o 43% wyższą skorygowaną EBITDA na poziomie 29,2 mln PLN i zanotował 63% wzrost skorygowanego zysku netto do 11,9 mln PLN. W segmencie blockchain skorygowana EBITDA wyniosła 1,3 mln PLN wobec straty 1,5 mln PLN w roku 2023, a skorygowana strata netto zmniejszyła się z 2,8 mln PLN w 2023 roku do 1,1 mln PLN w roku bieżącym.

Grupa BoomBit wypłaciła swoim akcjonariuszom w dwóch transzach łącznie 4,8 mln PLN dywidendy za 2023 rok, a saldo gotówki na koniec 2024 roku wyniosło 14.8 mln PLN. Było ono istotnie niższe od tego sprzed 12 miesięcy, ale mając na uwadze podejmowane już i planowane inicjatywy ukierunkowane na wzrost przychodów, jak również wdrażane oszczędności kosztowe, Grupa liczy na stopniową poprawę przepływów pieniężnych w bieżącym roku. W związku z poniesioną w 2024 roku stratą jednostkową oraz brakiem zdolności dywidendowej, Zarząd nie będzie mógł rekomendować Walnemu Zgromadzeniu wypłaty dywidendy za poprzedni rok.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus