BoomBit, międzynarodowy producent i wydawca gier mobilnych podsumowuje wyniki i osiągnięcia w 2024:
- 224,8 mln PLN przychodów ze sprzedaży
- 10,8 mln PLN skorygowanego skonsolidowanego zysku netto i 30,5 mln PLN skorygowanej skonsolidowanej EBITDA
- Wpływ na wyniki miały dekonsolidacja Grupy ADC Games, odpisy aktualizujące oraz wycena udziałów w SuperScale
– Miniony rok upłynął pod znakiem intensywnej pracy nad rozbudową naszego portfolio produktowego oraz rozwojem nowych obszarów działalności. Kluczowym kierunkiem było dalsze zróżnicowanie źródeł przychodów – zarówno pod względem platform, jak i modeli biznesowych. Konsekwentnie rozwijaliśmy działalność produkcyjną i wydawniczą w segmencie gier mobilnych na platformach iOS i Android. Do najważniejszych premier w 2024 roku należały Dawn of Ages, Clash of Destiny, Downhill Race League, Bowling Club, Car Sales Simulator, Offroad Runner, Loot Heroes oraz największa jak dotąd aktualizacja gry Hunt Royale – Dark Forest. W 2025 roku planowanych jest kilka soft launchy oraz premier gier Mid-Core/Casual, takich jak Hunter’s Origin, Big Helmets: Warriors of Destiny, Mini Golf, Among Dead i Idle Nightclub. Jednocześnie poszerzamy nasz pipeline, między innymi o gry typu puzzle czy aplikacje mobilne. Planujemy również premiery na innych platformach dystrybucyjnych, w tym na Steam, Epic Games Store oraz konsolach – mówi Marcin Olejarz, Prezes Zarządu BoomBit S.A. – W 2024 roku kontynuowaliśmy rozwój usług, które wcześniej wykorzystywaliśmy wyłącznie na potrzeby wewnętrzne. Dotyczy to autorskich narzędzi Business Intelligence, produkcji playable ads oraz technologii cross-promo. Zrealizowaliśmy dotychczas kilkadziesiąt zleceń zewnętrznych i pozyskaliśmy pierwszych klientów na nasze narzędzia BI. W 2025 roku planujemy zaoferowanie tych usług w modelu SaaS pod odrębną marką – dodaje Marcin Olejarz.
W 2024 roku łączne przychody Grupy BBT (BOOMBIT) wyniosły 224,8 mln PLN, w tym 218,6 mln PLN z gier mobilnych. Najpopularniejszymi tytułami były Hunt Royale (41,6 mln PLN w 2024 roku i 10,1 mln PLN w Q4 2024) oraz Darts Club (32,1 mln PLN w 2024 i 10,0 mln PLN w Q4 2024). Wśród najlepiej zarabiających gier były również wydane w 2024 roku gry Dawn of Ages (9,3 mln PLN w 2024 roku) oraz Downhill Race League (6,1 mln PLN), która została najczęściej pobieranym tytułem Hyper-Casual w portfolio w 2024 roku. Wydana w drugiej połowie roku gra Clash of Destiny osiągnęła 2,7 mln PLN przychodów w Q4 2024. Inne zeszłoroczne premiery to Offroad Runner, Car Sales Simulator czy Loot Heroes.
W segmencie projektów blockchain duży wpływ na wyniki miały niekorzystne uwarunkowania rynkowe sektora kryptowalut. Z uwagi na wysoką niepewność kontynuowania projektów realizowanych przez BoomLand, Grupa BoomBit podjęła decyzję o utworzeniu odpisów aktualizujących, obejmujących 100% nakładów na prace rozwojowe oraz należności i pożyczki wobec tej spółki. Innym ważnym wydarzeniem wpływającym na wyniki tego segmentu, była dekonsolidacja Grupy ADC, której wyniki od drugiego półrocza ujmowane są metodą praw własności.
Na wyniki finansowe Grupy w 2024 roku miały również wpływ zdarzenia jednorazowe w tym odpisy aktualizujące wartość nakładów na prace rozwojowe w łącznej wysokości 11,7 mln PLN oraz wycena do wartości godziwej udziałów posiadanych w spółce SuperScale, która skutkowała rozpoznaniem kosztu w wysokości 7,0 mln PLN. Z kolei pozytywny wpływ na wynik miało rozpoznanie zysku w wysokości 10,1 mln PLN z tytułu utraty kontroli nad ADC Games. W rezultacie skorygowana EBITDA Grupy w 2024 roku wyniosła 30,5 mln PLN wobec 18,9 mln PLN w 2023 roku, a skorygowany zysk netto ukształtował się na poziomie 10,8 mln PLN, wobec 4,5 mln PLN rok wcześniej.
Segment gier mobilnych wygenerował o 43% wyższą skorygowaną EBITDA na poziomie 29,2 mln PLN i zanotował 63% wzrost skorygowanego zysku netto do 11,9 mln PLN. W segmencie blockchain skorygowana EBITDA wyniosła 1,3 mln PLN wobec straty 1,5 mln PLN w roku 2023, a skorygowana strata netto zmniejszyła się z 2,8 mln PLN w 2023 roku do 1,1 mln PLN w roku bieżącym.
Grupa BoomBit wypłaciła swoim akcjonariuszom w dwóch transzach łącznie 4,8 mln PLN dywidendy za 2023 rok, a saldo gotówki na koniec 2024 roku wyniosło 14.8 mln PLN. Było ono istotnie niższe od tego sprzed 12 miesięcy, ale mając na uwadze podejmowane już i planowane inicjatywy ukierunkowane na wzrost przychodów, jak również wdrażane oszczędności kosztowe, Grupa liczy na stopniową poprawę przepływów pieniężnych w bieżącym roku. W związku z poniesioną w 2024 roku stratą jednostkową oraz brakiem zdolności dywidendowej, Zarząd nie będzie mógł rekomendować Walnemu Zgromadzeniu wypłaty dywidendy za poprzedni rok.