Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Enter Air wypracował w I-III kw 2019 r. 230,9 mln zł zysku operacyjnego i 104,5 mln zł zysku netto

Udostępnij
  • Przychody ENT (ENTER) w I-III kw. 2019 r. wyniosły 1,34 mld zł i wzrosły o 26,4 proc. rdr
  • EBITDA w pierwszych 9 miesiącach 2019 r. wzrosła o 131,4% rdr do 315,1 mln zł
  • Spółka wypracowała w I-III kw 2019 r. 230,9 mln zł zysku operacyjnego i 104,5 mln zł zysku netto
  • Przedłużenie współpracy z TUI o kolejne dwa lata
  • 0,7 zł dywidendy na akcję wypłacone akcjonariuszom w lipcu 2019 r.

– Sezon letni to jak zawsze najgorętszy okres w branży, w którym działamy na pełnych obrotach, czego efekty widać w świetnych wynikach finansowych. W szczycie sezonu operowaliśmy na 25 samolotach przewożąc klientów czterech największych polskich i wielu zagranicznych biur podróży.  Sprzyja nam dobra kondycja rynku i związany z tym niesłabnący popyt na nasze usługi. Dla największych i jednocześnie najlepszych touroperatorów na rynku jesteśmy sprawdzonym i stabilnym partnerem, dzięki czemu możemy konsekwentnie zwiększać skalę działania i efektywność prowadzonego biznesu. Osiągnięte wyniki były lepsze niż w analogicznym okresie ubiegłego roku głównie dzięki dużemu zapotrzebowaniu na loty w czasie niskiego sezonu, ale także dzięki stabilnemu popytowi w lecie. Rynek europejski powoli oczyszcza się z nadpodaży. Bankrutują kolejno ci, którzy przeinwestowali planując zbyt optymistyczny rozwój. Enter Air zawsze planował i realizował swoje przedsięwzięcia w sposób konserwatywny, co przyniosło bardzo dobre efekty w długim horyzoncie czasowym, stawiając nas w czołówce firm lotniczych w Europie – mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air.

Wyniki finansowe Grupy Enter Air:

 

 

Przychody Enter Air wyniosły 1,34 mld zł w trzech kwartałach 2019 r. i były o 26,4% wyższe od 1,06 mld zł w analogicznym okresie 2018 r. Spółka wypracowała 230,9 mln zł zysku operacyjnego (wzrost o 88% r/r) i o 32,9% wyższy zysku netto, który wyniósł 104,5 mln zł. Wynik EBITDA po trzech kwartałach 2019 r. ukształtował się na poziomie 315,1 mln zł wobec 136,2 mln zł rok wcześniej.

W październiku 2019 r. Enter Air zawarł z TUI Poland aneks do aktualnie obowiązującej umowy na sezon Zima 2019/2020, w wyniku którego wartość umowy w zakresie programu bazowego wzrosła do 31,4 mln USD (ok. 120,8 mln zł) i dodatkowo przedłużył współpracę z tym touroperatorem o kolejne dwa lata. Wartość umowy w pierwszym roku dotyczącym sezonu Lato 2020 i Zima 2020/2021 wynosi 147,9 mln USD (ok. 569,3 mln zł). Dokładny wolumen dotyczący sezonu turystycznego Lato 2021 i Zima 2021/2022 zostanie określony w przyszłości. Wartość umowy w drugim roku nie będzie jednak niższa niż 147,9 mln USD.

Jesteśmy w trakcie uzgadniania szczegółów ostatnich kilku kontraktów na kolejne sezony z naszymi klientami. Sytuacja na rynku jest dobra, konkurencja osłabiona i nieprzewidywalna, a zgłaszane zapotrzebowanie na nasze usługi przewozowe jest wysokie w całej Europie. Utrzymujemy przewagę dzięki efektywnemu, niskokosztowemu modelowi biznesowemu, dzięki któremu wygrywamy z konkurencją w dłuższym okresie czasu – mówi Grzegorz Polaniecki.

Enter Air jest największą prywatną linią lotniczą w Polsce i czwartą linią turystyczną w Europie pod względem floty. W sezonie letnim przewoźnik wykonywał operacje lotnicze na 21 samolotach Boeing 737-800 w pełni wykorzystując dostępne we flocie maszyny. Ze względu na duży popyt ze strony touroperatorów od innych przewoźników zostały wypożyczone cztery dodatkowe maszyny, które były użytkowane w ramach umowy wet-lease. Dwie maszyny Boeing 737 MAX 8, które znajdują się we flocie przewoźnika, w dalszym ciągu czekają na wznowienie lotów samolotami tego typu na całym świecie. Wstrzymanie lotów było związane z wprowadzeniem przez Boeinga działań korygujących w samolotach 737 MAX.

Enter Air kontynuuje przyjętą politykę dzielenia się zyskiem z akcjonariuszami, w związku z czym w lipcu 2019 r. wypłacona została dywidenda w łącznej kwocie 12,3 mln zł, tj. 0,7 zł na akcję.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus