Spółka TXM opublikowała raport finansowy za okres trzech pierwszych kwartałów br. Osiągnięte wyniki są zgodne z opracowanym planem naprawczym. Konsekwentnie wdrażane są poszczególne projekty i aktywności jakie zostały w nim określone i zaplanowane. Celem jest poprawa sprzedaży oraz wzrost osiąganej marży.
„Konsekwentnie restrukturyzujemy sieć TXM. Systematycznie osiągamy kolejne kamienie milowe procesu. Pod koniec listopada zawarliśmy z bankami właściwą umowę restrukturyzacyjną, która będzie obowiązywać maksymalnie do końca 2026 r. Zapewnia nam to stabilne finansowanie w kolejnych okresach. Obecnie koncentrujemy się na przyspieszeniu prac zmierzających do głosowania propozycji układowych” - powiedział Tomasz Waligórski, Prezes Zarządu TXM S.A. w restrukturyzacji.
W pierwszych trzech kwartałach br. sieć dyskontów odzieżowych osiągnęła 167,9 mln zł przychodów, czyli o 28% mniej niż rok wcześniej. Wynik na działalności operacyjnej zmniejszył się w ujęciu r./r. o 16,1 mln zł, a wynik netto był gorszy r./r. o 29,6 mln zł. „Osiągnięte w minionym okresie wyniki są zgodne z opracowanym i wdrażanym planem naprawczym. Na zmniejszenie obrotów duży wpływ miała likwidacja działalności zagranicznej oraz zamknięcia nierentownych placówek. Te działania pozytywnie wpłyną na wyniki przyszłych okresów” – zapewnił Tomasz Waligórski.
TXM w restrukturyzacji koncentruje się na stopniowej poprawie poziomów sprzedaży z m2 (nieco powyżej poziomu osiąganego przez Grupę w sklepach w Polsce w ostatnich 12 miesiącach). Wprowadzane zmiany, w zakresie poprawy efektywności wykorzystania zapasów, umożliwią szybsze zakończenie procesów wyprzedaży starego zapasu – z likwidowanych lub ograniczanych kategorii asortymentowych oraz zamykanych sklepów. To z kolei pozwoli na poprawę standardu ekspozycji nowości asortymentowych oraz lepsze zaopatrzenie sklepów, które w trakcie ostatnich miesięcy nie było prawidłowe.
„Działania naprawcze skupiają się na wzmocnieniu konkurencyjności TXM. Przyjęta strategia zakłada odróżnienie się od konkurencji poprzez zmianę podejścia do budowy oferty asortymentowej oraz jej komunikację do klienta, co już można zaobserwować w naszych sklepach. Jest to obecnie naszym największym wyzwaniem i na nim koncentrujemy się najmocniej” – dodała Agnieszka Smarzyńska, wiceprezes TXM S.A. w restrukturyzacji.