Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

W III kwartale Grupa CDRL osiągnęła 6 mln zł zysku netto

Udostępnij

Grupa CDL (CDRL), notowany na GPW czołowy dystrybutor odzieży dziecięcej w Europie Środkowo-Wschodniej, w III kwartale 2019 roku wypracował 156,0 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o niemal 120 proc. względem analogicznego okresu ubiegłego roku. W tym okresie Grupa osiągnęła 6,0 mln zł zysku netto, co oznacza wzrost o 12 proc. r/r. Wynik EBITDA wzrósł ponad dwukrotnie i wyniósł 17,8 mln zł. Dynamiczny wzrost skali działalności Grupy to efekt przejęć zrealizowanych na przełomie 2018/2019 roku.

Dzięki zrealizowanym przejęciom Grupa CDRL buduje komplementarną ofertę odzieży, obuwia oraz akcesoriów dla dzieci. Akwizycje umożliwiły również większą dywersyfikację oferty, jak i otworzyły potencjał do rozwoju sprzedaży na rynku polskim, białoruskim i rosyjskim.

- Kontynuujemy intensywne prace nad konsolidacją i optymalizacją dwa razy większej Grupy niż jeszcze rok temu. Osiągane wyniki potwierdzają skuteczność naszych działań i słuszność decyzji o skokowym wzroście skali działalności dzięki akwizycjom. W III kwartale, po raz pierwszy w tym roku osiągnęliśmy wzrost na wszystkich poziomach wyników, choć wiemy, że pełen potencjał nowej Grupy CDRL nie został jeszcze osiągnięty. – mówi Marek Dworczak, prezes CDRL.

W III kwartale Grupa osiągnęła 13,5 mln zł przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej. Były one o 56 proc. wyższe niż w III kwartale 2018 r. W ujęciu narastającym, od początku 2019 roku, CDRL wypracowało 380,7 mln zł skonsolidowanych przychodów, osiągający przy tym 34,2 mln zł zysku EBITDA i 6,4 mln zł zysku netto.

- Konsekwentnie rozwijamy działalność CDRL zarówno w Polsce, jak i na zagranicznych rynkach. Dzięki zrealizowanym przejęciom jesteśmy liczącym się graczem w regionie. Rozwijamy się również w sposób organiczny. Tylko w tym roku rozpoczęliśmy sprzedaż do Francji, Finlandii, Armenii oraz na Cypr. Przed nami najlepszy okres dla branży odzieżowej w roku, jesteśmy na niego dobrze przygotowani i liczymy, że będzie miał odzwierciedlenie w wynikach rocznych – mówi Marek Dworczak, prezes CDRL.

Od stycznia 2019 roku CDRL jest większościowym właścicielem w białoruskiej spółce DPM zarządzającej siecią supermarketów Buslik – lidera sprzedaży odzieży i akcesoriów dziecięcych w tym kraju. Buslik posiada kompleksową ofertę dla dzieci do 12 lat, m.in. odzież dziecięcą, obuwie, zabawki i meble.

Wraz z początkiem 2019 roku, Grupa CDRL  objęła również pakiet większościowy spółki odzieżowej Lemon Fashion oraz 30 proc. udziałów spółki Sale Zabaw Fikołki. Tym samym Grupa została wzbogacona o odzież i akcesoria pod m.in. markami Lemon Explore, Petit Bijou oraz sale zabaw dla dzieci Fikołki.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus