Jeszcze w tym roku na czeskich, niemieckich i słowackich stacjach koncernu pojawi się marka ORLEN. Jest to element wdrażanej strategii cobrandingu, zakładającej współistnienie lokalnych marek Benzina i star z logotypem Grupy PKN (PKNORLEN). W ramach działań, które docelowo mają zmierzać do pełnego rebrandingu sieci, na wszystkich rynkach będzie prowadzona spójna komunikacja, w której istotną rolę odgrywać będzie dalsze zaangażowanie w Formułę 1.
W ramach wzmacniania znajomości marki ORLEN połączone logotypy będą pojawią się między innymi na dystrybutorach, pylonach cenowych oraz na ekranach wewnątrz stacji Benzina i star. Koncern wprowadzi flagową markę do lokalnych działań marketingowych, wykorzystując na rynkach zagranicznych także potencjał komunikacyjny wynikający z zaangażowania w Formułę 1 i sponsoring Roberta Kubicy.
Podjęliśmy strategiczną decyzję, że będziemy budować jedną międzynarodową markę ORLEN na wszystkich rynkach, gdzie prowadzimy działalność lub sprzedawane są nasze produkty. Już dziś jesteśmy narodowym championem – największą firmą w tej części Europy i najcenniejszą polską marką wycenianą na 4,7 mld zł – ale bez spójnego wizerunku nie wykorzystujemy w pełni naszego potencjału. Będzie to proces, który rozłożymy na lata. Nie przewidujemy rewolucji, dlatego na tym etapie nie likwidujemy bliskich klientowi marek lokalnych w Czechach, na Słowacji i w Niemczech, ale łączymy je z logotypem Grupy ORLEN. Pozwoli to zbudować rozpoznawalność marki ORLEN na tych rynkach. Docelowy rebranding pozwoli nam uzyskać synergie w obszarze komunikacji i marketingu, a jego wsparciem będzie wykorzystanie naszego dalszego zaangażowania w jeden z najbardziej popularnych sportów na świecie, czyli Formułę 1 – powiedział Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.
Najsilniejsze atrybuty wizerunkowe marki ORLEN to nowoczesność, zaufanie, przyjazność, szeroka oferta i wysoka jakość produktów i usług. Te ważne dla klientów wartości chcemy przenieść również na rynek czeski, słowacki i niemiecki. Najważniejszy cel jaki przyświeca nam przy rebrandingu, to dotarcie do nowych grup klientów i zwiększanie wolumenów sprzedaży – powiedziała Patrycja Klarecka, Członek Zarządu PKN ORLEN ds. Sprzedaży Detalicznej.
W ramach wdrażania strategii cobrandingu koncern planuje między innymi wspólny zakup powierzchni reklamowych dla wszystkich krajów, wspólne zakupy nagród w konkursach i promocjach, a także wzmocnienie komunikacji korporacyjnej na rynkach zagranicznych.