Przychody Mediacap były w I połowie 2019 r. równe 50,5 mln zł wobec 37,6 mln zł wypracowanych w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wynik operacyjny wzrósł w minionym półroczu do 0,48 mln zł z -0,26 mln zł osiągniętych w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2018 r. W I półroczu 2019 r. spółka odnotowała wynik netto na poziomie 78 tys. zł w porównaniu do -0,44 mln zł straty rok wcześniej.
Poniżej pełna treść listu prezesa MCP (MEDIACAP) do akcjonariuszy:
Szanowni Państwo,
W drugim kwartale 2019 r. uzyskaliśmy 31,3 mln PLN skonsolidowanych przychodów, co oznacza wzrost o 48% wobec zeszłego roku. Wysoka sprzedaż przełożyła się na 3,3 mln PLN skonsolidowanego zysku EBITDA wobec 1,3 mln PLN w 2018, a bez uwzględnienia efektu MSSF 16 wyniosłaby 2,5 mln PLN (wzrost o 96% r/r).
Skokowy wzrost sprzedaży wynika głównie z konsolidacji 8,0 mln PLN przychodów przejętego w marcu LifeTube, pierwszej i największej w Polsce firmy influencer marketingu. Połączenie biur, integracja operacyjna LifeTube i TalentMedia oraz inne prace związane z transakcją, pochłonęły dużo uwagi i zasobów. Ten wysiłek ze strony zarządu TalentMedia, osłabił nieco jej wynik w Q1, ale w Q2 spółka wróciła na ścieżkę dynamicznego wzrostu i organicznie wypracowała 6,0 mln PLN przychodów (+51% r/r) oraz 0,4mln PLN zysku EBITDA (+170% r/r). Kontrybucja LifeTube do zysku EBITDA wyniosła w Q2 niespełna 0,2mln PLN, co wskazuje na potencjał do wzrostu rentowności –będziemy na nim bardzo mocno skupieni w 2020. Od teraz influencer marketing stanowi największy strumień przychodów Mediacap, a monetyzacja uzyskanej pozycji lidera polskiego rynku influencer marketingu i liczącego się gracza w Europie, przełoży się na wzrost rentowności i dynamiki całej Grupy.
Wyniki Grupy S/F w Q2 były stabilne – grupa wypracowała zbliżony do zeszłorocznego poziom przychodów i EBITDA. Realizujemy duże, ciekawe projekty między innymi dla takich graczy jak Plus, Plush czy Aldi, co w skali całego roku ma przełożyć się na dwucyfrowy wzrostu przychodów i zysków, ze świadomością, iż kluczowy będzie największy sezonowo czwarty kwartał.
Przychody IQS utrzymały się na poziomie zbliżonym do zeszłorocznego (6,0 mln PLN). Większa sprzedaż bardziej marżowych produktów Opinie.pl przełożyła się jednak na wzrost EBITDA (0,9 mln PLN vs 0,7 mln PLN w Q2 2018). Nowe technologie ważą w tym obszarze coraz więcej, a Netdive – w innowacyjny sposób wykorzystujący AI do analizy treści, staje się platformą łączącą IQS ze światem narzędzi data marketingu.
W Plastream zaawansowany moduł Plastream Retail dedykowany dla sieci Żabka przyczynił się do uzyskania pozytywnego wyniku EBITDA. Jednocześnie widać, że komercjalizacja zajmie więcej czasu niż nasze pierwotne założenia. Zanim to nastąpi – konieczne będą dalsze nakłady na inwestycje rozwojowe, w związku z tym rozważamy pozyskanie dla projektu zewnętrznych inwestorów – finansowych lub branżowych oraz udział w programie szybkiej ścieżki NCBiR.
W Gameset rozpoczęliśmy aktywne działania w zakresie pozyskania klientów międzynarodowych i kontynuujemy pace nad zagranicznymi przejęciami. Równolegle uruchamiamy własne formaty z partnerami medialnymi – jak choćby Cyfrowi Atleci, wspólnie ze sport.pl (Agora).
Miniony kwartał napawa optymizmem na drugą połowę roku. Przychody rosną skokowo, a w skali całego roku po raz pierwszy przekroczymy próg 140 mln zł. Większa skala to pochodna nowych modeli biznesowych i innowacyjnych rozwiązań. Równocześnie zdajemy sobie sprawę z wyzwań: Grupa powiększyła zadłużenie, nadal ponosimy znaczne nakłady na rozwój, a najdynamiczniej rosną spółki, w których Mediacap ma mniej udziałów. To dlatego wzrost przychodów i rentowności EBITDA nie przełożył się na EPS w tym kwartale. Wewnętrze prognozy wskazują jednak na poprawę w tym zakresie w kolejnych kwartałach, pracujemy też nad rozwiązaniami nakierowanymi na strukturalną poprawę zysków.
Z wyrazami szacunku,Jacek Olechowski Prezes Zarządu
Edyta Gurazdowska Wiceprezes Zarządu
Marcin Jeziorski Wiceprezes Zarządu
Szczegółowe dane finansowe Mediacap są dostępne na jej profilu w zakładce analiza finansowa.