Po uzyskaniu wymaganych zgód Walnych Zgromadzeń Akcjonariuszy obu banków oraz Komisji Nadzoru Finansowego MIL (MILLENNIUM) zakończył kolejny etap integracji z Euro Bankiem. Wpis fuzji prawnej w Krajowym Rejestrze Sądowym oznacza, że banki zostały formalnie połączone.
- W dniu dzisiejszym Bank Millennium przejmuje wszystkie prawa i obowiązki Euro Banku. Od tego momentu, mimo czasowego funkcjonowania pod dwiema markami, jesteśmy jedną firmą, a pracownicy Euro Banku stają się pracownikami Banku Millennium. Połączony bank, z centralami w Warszawie, Wrocławiu i Gdańsku, posiadający 606 oddziałów własnych i ponad 230 franczyzowych jest teraz silniejszy i jeszcze bardziej konkurencyjny - powiedział Joao Bras Jorge, Prezes Zarządu Banku Millennium. - Dzięki połączeniu z Euro Bankiem oraz utrzymaniu wysokiego tempa wzrostu organicznego, bank ugruntuje swoją siódmą pozycję w sektorze bankowym, nastąpi też znaczna poprawa marży odsetkowej. Przewidywane synergie pozwolą na realizację celów strategicznych i umożliwią, w okresie 1-2 lat, osiągnięcie celu rocznego zysku netto w wysokości 1 mld zł.
Zmiana właścicielska nie wymaga od klientów Euro Banku ani klientów Banku Millennium żadnych dodatkowych działań. Połączony bank automatycznie staje się stroną wszystkich umów z klientami Euro Banku. Wszystkie nowe umowy są od dziś podpisywane w imieniu Banku Millennium.
Dzięki połączeniu Bank Millennium zaproponuje obecnym i nowym klientom jeszcze lepszą obsługę, szerszą ofertę i kolejne innowacyjne rozwiązania. Klientom Euro Banku udostępni nowoczesny system bankowości internetowej i aplikację mobilną, a rozpoczęcie korzystania z nowych serwisów nie będzie wymagało wizyty w oddziale. Szersza oferta połączonego banku zawiera m.in. pakiety usług dla zamożnych klientów (np. Prestige), pełną obsługę rachunków i kredytów dla mikro i małych firm, szerszą paletę produktów kartowych i oszczędnościowych, w tym funduszy inwestycyjnych, MilleUrząd umożliwiający m.in. składanie wniosków w programach Rodzina 500+ i Dobry Start 300+, ubezpieczenia OC/AC i turystyczne oraz długo oczekiwane mobilne płatności BLIK i Apple Pay. Jednocześnie klienci Euro Banku będą mogli korzystać ze swoich obecnych produktów, które będą utrzymane w systemie Banku Millennium.
Kolejnym krokiem integracji będzie fuzja operacyjna, planowana na przedłużony weekend 9-11 listopada oznaczająca rebranding i migrację klientów do jednego systemu bankowego. Początek funkcjonowania połączonych banków ze wspólną ofertą produktową i obsługą klientów w jednym systemie informatycznym Banku Millennium nastąpi 12 listopada.
- Wielowymiarowa integracja to ogromne przedsięwzięcie, w którym uczestniczy ponad 1 000 osób zaangażowanych w 10 tys. złożonych zadań do wykonania. Mimo, że projekt trwa już 10 miesięcy, na polskim rynku to jedna z najszybciej przeprowadzanych fuzji. By zapewnić klientom jak największy komfort i poczucie bezpieczeństwa wysłaliśmy do nich ponad 800 tys. listów i 150 tys. maili z informacjami dotyczącymi fuzji. O skali przedsięwzięcia świadczy też liczba szkoleń. W ramach projektu planujemy przeszkolić całą sieć sprzedaży - własną i franczyzy, czyli około 1 700 osób. Od kilku tygodniu, z dużą regularnością odbywają się próby generalne migracji danych w symulowanych warunkach weekendu migracyjnego – dodała Honorata Byczyńska, Dyrektor Projektu Integracji Banku Millennium. – W dniach fuzji operacyjnej w pracę 24/7 zaangażowanych będzie ponad 500 osób z banku i firm wspierających.