Grupa CIECH, jeden z liderów przemysłu chemicznego w Europie Środkowo-Wschodniej, kontynuuje rozwój produktów specjalistycznych w biznesie żywic. W pierwszym kwartale 2019 roku na polskim rynku zadebiutował żelkot sanitarny SaniGel, który umożliwia wytworzenie wysokiej jakości produktów sanitarnych, takich jak umywalki, brodziki czy wanny. Dziś, zaledwie po kilku miesiącach od rozpoczęcia sprzedaży, nowy produkt cieszy się tak dużym zainteresowaniem klientów, że CIECH Sarzyna rozważa podniesienie zdolności produkcyjnych żelkotu sanitarnego. Strategia specjalizacji produktowej pozwala Spółce na uzyskanie wyższych marż.
W obszarze produkcji żywic, Grupa CIE (CIECH) realizuje aktualnie program optymalizacji obecnego portfela produktów oraz selektywnego rozwoju nowych, wysokomarżowych i innowacyjnych produktów specjalistycznych z zastosowaniem w segmentach transportowym, budowlanym, jak również produkcji dóbr konsumpcyjnych. W ich skład wchodzą m.in. powłoki chemoodporne czy żywice niepalne do kolejnictwa i branży motoryzacyjnej. Rozwój produktów w segmencie żywic Grupy CIECH opiera się na zasadzie precyzyjnego dopasowania ich do potrzeb klienta – często są one rozwijane w ramach wspólnych projektów.
- W obszarze żywic fundamentalnie przemodelowaliśmy portfolio produktów w kierunku żywic specjalistycznych, dostosowywanych do potrzeb klientów, które jednocześnie charakteryzują się wyższą marżą. Specjalizacja polegająca na szukaniu perspektywicznych nisz rynkowych powiązanych z dynamicznie rozwijającymi się segmentami gospodarki to obecnie główny kierunek rozwoju biznesu żywice – mówi Marcin Ślęzak, szef biznesu Żywice w Grupie CIECH oraz Członek Zarządu CIECH Sarzyna.
Jednym z takich specjalistycznych produktów jest SaniGel – żelkot, przeznaczony do tworzenia powłoki na powierzchni wyrobów z nienasyconych żywic poliestrowych, w szczególności artykułów sanitarnych. Umożliwia wytworzenie wysokiej jakości produktów sanitarnych, takich jak umywalki, brodziki czy wanny. Oferowany jest w we wszystkich odcieniach bieli zgodnie z systemem RAL oraz - co ważne - klient ma również możliwość doboru odcienia bieli według przekazanego wzorca.
- Dziś, zaledwie po kilku miesiącach od rozpoczęcia komercjalizacji, można bez cienia wątpliwości stwierdzić, że SaniGel jest przełomowym produktem w naszym portfolio żywic poliestrowych. Już dziś rozważamy zwiększenie poziomu jego produkcji, by sprostać zapotrzebowaniu i zainteresowaniu ze strony zarówno polskich, jak i zagranicznych klientów na SaniGel oraz pozostałe żelkoty wchodzące w obecne i przyszłe portfolio CIECH. Nasi partnerzy pozytywnie ocenili walory jakościowe i aplikacyjne SaniGel, podkreślając wysokie parametry techniczne i estetyczne wyrobów gotowych – dodaje Marcin Ślęzak.
SaniGel oparty jest o nienasyconą żywicę poliestrową na bazie kwasu izoftalowego i glikolu neopentylowego. Produkt dostępny jest zarówno w wersji do aplikacji natryskowej, jak i ręcznej. Co szczególnie istotne, charakteryzuje się wydłużonym czasem żelowania w porównaniu z produktami konkurencji. Umożliwia to dłuższy okres odpowietrzania, równocześnie nie wpływając znacząco na dotwardzanie i szczyt temperaturowy. W branży sanitarnej doceniane są również wysoka twardość i udarność, odporność na zarysowania, wysoki połysk oraz niski stopień wodochłonności, cechujące SaniGel.
CIECH Sarzyna jest częścią Grupy CIECH i producentem żywic oraz środków ochrony roślin z ponad 80-letnim doświadczeniem. Firma, znana ze swoich flagowych produktów POLIMAL® i EPIDIAN®, jest obecnie jednym z liderów polskiego rynku chemicznego i ważnym graczem na rynku międzynarodowym. Portfolio żywic CIECH Sarzyna obejmuje żywice epoksydowe, żywice poliestrowe nasycone i nienasycone, żelkoty, topkoty, żywice fenolowo-formaldehydowe oraz utwardzacze. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.ciechzywice.pl.