Jujubee S.A., katowicki producent gier, pozytywnie ocenia premierę swojej najnowszej produkcji, symulatora nurkowania Deep Diving Simulator. Gra trafiła do sklepów cyfrowych w poniedziałek i zbiera dobre opinie ze strony graczy. Tytuł ukazał się na platformach Steam i GOG (PC Windows), ale jak Spółka poinformowała w najnowszym komunikacie giełdowym, gra trafi także na konsole i zaoferuje wkrótce wsparcie dla technologii VR.
"Szacujemy, że na ten moment tylko na platformie Steam sprzedaliśmy 1000 kopii Deep Diving Simulator. Z kolei w sklepie cyfrowym GOG, z którego dane sprzedażowe spłyną do nas dopiero po zamknięciu kwartału, tytuł radzi sobie bardzo dobrze i znalazł się w gronie 10 najlepiej sprzedających się obecnie gier. Również oceny graczy napawają nas optymizmem, w sklepie GOG oscylują wokół średniej 4.5/5, co biorąc pod uwagę niższy budżet produkcji niż przy pierwszym Realpolitiks, nas dodatkowo cieszy." - powiedział Michał Stępień, Prezes Zarządu JJB (JUJUBEE).
Choć dotychczasowe wyniki sprzedaży nie wypadają imponująco w zestawieniu z największymi i rozpoznawalnymi hitami, Spółka ma powody do zadowolenia. Koszt produkcji był niewielki, tytuł nie był oferowany w sprzedaży przedpremierowej, nie był także już rozpoznawalną marką, co zawsze wzbudza dodatkowe zainteresowanie graczy. Dobra jakość produkcji każe jednak spoglądać na jej potencjał sprzedażowy oraz wzrost rozpoznawalności pozytywnie.
"Grę wyprodukowaliśmy w zaledwie pół roku, nie zaniedbując przy tym pozostałych planów Spółki - realizacja projektu nie odbiła się chociażby na produkcji oczekiwanego przez wielu graczy Realpolitiks 2, który powstaje zgodnie z harmonogramem. Koszt produkcji Deep Diving Simulator zwróci się przy osiągnięciu sprzedaży na poziomie 12.000 sztuk łącznie dla wszystkich platform sprzętowych. Trzeba tu więc wyraźnie podkreślić, że na ten moment wyniki uwzględniają tylko jedną platformę i tylko jeden kanał sprzedaży, tj. Steam." - dodał prezes.
W dniu dzisiejszym studio potwierdziło, że Deep Diving Simulator trafi wkrótce również na konsole oraz zaoferuje wsparcie dla technologii VR. Z racji na charakter tytułu oraz wsparcie kontrolerów do gier Spółka szacuje, że odbiór na konsolach będzie jeszcze lepszy. Tym samym Jujubee ocenia, że koszt produkcji gry zwróci się w zadowalającym terminie i przychody w dłuższym okresie będą dodatkowym zabezpieczeniem produkcji zapowiedzianych wcześniej znacząco większych tytułów, nowej gry strategicznej oraz Flashouta 3.