Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wirtualna Polska podsumowuje 1. kwartał 2019 roku

Udostępnij

Wirtualna Polska Holding S.A. w 1. kwartale 2019 roku miała prawie 157 mln zł przychodów ze sprzedaży. To oznacza wzrost o jedną trzecią w porównaniu do 2018 roku. Zysk netto urósł o 72,5% i wyniósł 14,3 mln zł. Grupa WP, jako pierwszy wydawca w Polsce, wprowadza technologię DAI (Dynamic Ad Insertion), pozwalającą na zastąpienie bloku reklamowego w tradycyjnej telewizji, reklamą wideo online.

Po raz pierwszy w historii Wirtualnej Polski Holding wpływy ze spółek e-commerce w segmencie online zrównały się z wpływami spółki WP Media SA. Łączne przychody ze sprzedaży WPL (WIRTUALNA) w segmentach online i tv wzrosły rok do roku o jedną trzecią i wyniosły 157 mln złotych. Pierwszy kwartał 2019 roku to również rekordowy wzrost zysku WP, który wyniósł 14,3 mln zł.

– Tak jak przewidywaliśmy, przychody ze spółek e-commerce zakupionych w ostatnich 5 latach, są już wyższe od przychodów z działalności mediowej. W kategorii rentowność, media jednak wciąż dominują w naszym holdingu – mówi Jacek Świderski, Prezes Zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.

Jako pierwsza w Polsce WP wprowadziła technologię DAI (Dynamic Ad Insertion), która polega na zastąpieniu bloku w telewizji linearnej, reklamą wideo online. DAI z powodzeniem wdrożono w usłudze WP Pilot, na razie na kanale Telewizja WP. Technologia pozwala na dobudowanie zasięgu, zwłaszcza wśród młodych użytkowników i lepszą personalizację reklam.

– Dzięki DAI można realizować efektywniejsze kampanie reklamowe. Jesteśmy gotowi, by w usłudze WP Pilot, wdrożyć tę technologię w kolejnych kanałach, jeśli tylko pozwoli na to regulator. Tzw. „addressable TV” staje się standardem na zachodzie, chcemy przyczynić się do jego rozwoju w Polsce – dodaje Jacek Świderski, Prezes Zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.

Wirtualna Polska to holding spółek mediowych oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu horyzontalnego WP, prowadzi również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy WP abcZdrowie. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, nocowanie.pl, e-holiday.pl), mody (domodi.pl, alani.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto24.com). Zgodnie z badaniem Gemius/PBI, w marcu 2019 roku z produktów internetowych WP korzystało ponad 22,5 mln Polaków.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus