Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Cherrypick Games zwiększa wydatki na pozyskanie użytkowników

Udostępnij

Cherrypick Games, warszawski developer gier mobilnych, zwiększa wydatki na pozyskiwanie graczy w My Spa Resort. Głowni akcjonariusze wsparli ją środkami w wysokości 6,6 mln zł, które pochodziły ze sprzedaży ich akcji do inwestorów prywatnych i instytucjonalnych zainteresowanych długoterminowym rozwojem spółki.

Zgodnie z zapowiedzią zarządu w 2019 roku spółka koncentruje się na rozwoju My Spa Resort. Stawia na rozbudowę tego produktu i maksymalizację przychodów. My Spa Resort to tytuł z dużo większym potencjałem niż My Hospital, który odniósł sukces. Studio wykorzystuje momentum gry, która bardzo dobrze się rozwija, spółka notuje wysokie wzrosty najważniejszych wskaźników.

– Aby rozwinąć My Spa Resort i maksymalnie wykorzystać potencjał komercyjny tego tytułu, musimy zwiększyć nakłady kapitałowe na pozyskiwanie graczy. Od dnia premiery zaczęliśmy jeszcze dokładniej analizować ich zachowania i pracowaliśmy nad poprawą kluczowych wskaźników, które mają bezpośrednie przełożenie na przychody z gry. Teraz tytuł jest już dostatecznie rozwinięty. Nie przestaliśmy jednak pracować nad produktem. Wierzymy, że wydane środki bardzo szybko się zwrócą – komentuje Marcin Kwaśnica, prezes CHP (CHERRY).

Założyciele studia zobowiązali się do udzielenia spółce pożyczki na inwestycja w marketing i jednocześnie zadeklarowali udział w podwyższeniu kapitału spółki – Mieliśmy bardzo silny odzew ze strony inwestorów instytucjonalnych i prywatnych, którzy analizując kluczowe wskaźniki My Spa Resort dostrzegli olbrzymi potencjał w kolejnych etapach monetyzacji produktu. Dostaliśmy propozycję dokapitalizowania spółki w celu przeniesienia gry na zupełnie inny poziom przychodowości. Jako założyciele spółki uznaliśmy, że sposób zasilenia firmy poprzez sprzedaż akcji i objęcie przez nas emisji jest najszybszą i najbardziej efektywną drogą pozyskania kapitału. Jako zarząd musimy myśleć o długoterminowym rozwoju spółki, dlatego zdecydowaliśmy się na wprowadzenie nowych inwestorów. Dzięki temu dynamicznie przeskalujemy nasz biznes. Jestem przekonany, że środki te pomogą nam znacząco przyspieszyć tempo rozwoju tego projektu  dodaje Kwaśnica.

Transakcja objęła sprzedaż przez założycieli studia łącznie 112.050 sztuk akcji po cenie 59 zł.

W ramach trzech dużych aktualizacji My Spa Resort, z których ostatnia wprowadzona została pod koniec marca, spółka m.in. przebudowała plansze rozgrywki, zwiększyła jej rozmiar, zmieniła tytuł gry i uzupełniła tytuł o dodatkowe elementy premium. Wszystko po to, by zwiększyć zaangażowanie graczy i poprawić monetyzację. Efektem tych działań jest m.in. poprawa AARPDAU (średni dzienny przychód reklamowy na aktywnego użytkownika) o blisko 220 proc. i znaczący wzrost retencji, czyli wskaźnika mówiącego o tym jak często użytkownik powraca do gry.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus