Cherrypick Games, warszawski developer gier mobilnych, zwiększa wydatki na pozyskiwanie graczy w My Spa Resort. Głowni akcjonariusze wsparli ją środkami w wysokości 6,6 mln zł, które pochodziły ze sprzedaży ich akcji do inwestorów prywatnych i instytucjonalnych zainteresowanych długoterminowym rozwojem spółki.
Zgodnie z zapowiedzią zarządu w 2019 roku spółka koncentruje się na rozwoju My Spa Resort. Stawia na rozbudowę tego produktu i maksymalizację przychodów. My Spa Resort to tytuł z dużo większym potencjałem niż My Hospital, który odniósł sukces. Studio wykorzystuje momentum gry, która bardzo dobrze się rozwija, spółka notuje wysokie wzrosty najważniejszych wskaźników.
– Aby rozwinąć My Spa Resort i maksymalnie wykorzystać potencjał komercyjny tego tytułu, musimy zwiększyć nakłady kapitałowe na pozyskiwanie graczy. Od dnia premiery zaczęliśmy jeszcze dokładniej analizować ich zachowania i pracowaliśmy nad poprawą kluczowych wskaźników, które mają bezpośrednie przełożenie na przychody z gry. Teraz tytuł jest już dostatecznie rozwinięty. Nie przestaliśmy jednak pracować nad produktem. Wierzymy, że wydane środki bardzo szybko się zwrócą – komentuje Marcin Kwaśnica, prezes CHP (CHERRY).
Założyciele studia zobowiązali się do udzielenia spółce pożyczki na inwestycja w marketing i jednocześnie zadeklarowali udział w podwyższeniu kapitału spółki – Mieliśmy bardzo silny odzew ze strony inwestorów instytucjonalnych i prywatnych, którzy analizując kluczowe wskaźniki My Spa Resort dostrzegli olbrzymi potencjał w kolejnych etapach monetyzacji produktu. Dostaliśmy propozycję dokapitalizowania spółki w celu przeniesienia gry na zupełnie inny poziom przychodowości. Jako założyciele spółki uznaliśmy, że sposób zasilenia firmy poprzez sprzedaż akcji i objęcie przez nas emisji jest najszybszą i najbardziej efektywną drogą pozyskania kapitału. Jako zarząd musimy myśleć o długoterminowym rozwoju spółki, dlatego zdecydowaliśmy się na wprowadzenie nowych inwestorów. Dzięki temu dynamicznie przeskalujemy nasz biznes. Jestem przekonany, że środki te pomogą nam znacząco przyspieszyć tempo rozwoju tego projektu – dodaje Kwaśnica.
Transakcja objęła sprzedaż przez założycieli studia łącznie 112.050 sztuk akcji po cenie 59 zł.
W ramach trzech dużych aktualizacji My Spa Resort, z których ostatnia wprowadzona została pod koniec marca, spółka m.in. przebudowała plansze rozgrywki, zwiększyła jej rozmiar, zmieniła tytuł gry i uzupełniła tytuł o dodatkowe elementy premium. Wszystko po to, by zwiększyć zaangażowanie graczy i poprawić monetyzację. Efektem tych działań jest m.in. poprawa AARPDAU (średni dzienny przychód reklamowy na aktywnego użytkownika) o blisko 220 proc. i znaczący wzrost retencji, czyli wskaźnika mówiącego o tym jak często użytkownik powraca do gry.