Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Koszty przeglądu opcji strategicznych i pozyskania inwestora zjadły zyski Brand24

Udostępnij

W 2024 r. Brand24 zanotował spory – 27-procentowy – wzrost przychodów. Koszty przeglądu opcji strategicznych i pozyskania inwestora sprawiły jednak, że zysk operacyjny był symboliczny

B24 (BRAND24), dostarczający narzędzi i usług do monitorowania internetu, o 27 proc. rok do roku zwiększył sprzedaż swoich usług na całym świecie. 35,3 mln zł przychodów pozwoliło spółce osiągnąć 18 mln zł zysku brutto na sprzedaży (+18 proc. r/r). Na wynik operacyjny bezpośrednio wpływ miały jednorazowe koszty związane z pozyskaniem inwestora strategicznego – amerykańskiej spółki SEMrush. Obniżyły one EBIT firmy z 4,5 mln zł w 2023 r. do 0,03 mln w 2024 r.

Warto jednak zauważyć, że sam czwarty kwartał, nieobciążony już tymi wydatkami, był znacznie lepszy niż ten sam okres 2023 r. Zysk operacyjny w ciągu tych 12 miesięcy wzrósł o 133 proc. z 0,6 do 1,4 mln zł

Rok 2024 był przełomowy dla Brand24 – odnotowaliśmy dynamiczny wzrost sprzedaży,  do grona akcjonariuszy dołączyła firma Semrush, a wspólna integracja danych dała nowe możliwości rozwoju. Dynamicznie rozwijamy segment Enterprise i nowe produkty, w tym Insights24 i aplikację Brand Monitoring. Pracujemy również nad kolejnymi produktami, których komercjalizację będziemy rozpoczynać niebawem. Wierzymy w ich sukces, ale z jego ogłoszeniem trzeba będzie poczekać do momentu, kiedy wyniki z nowego produktu zaczną istotnie wpływać na wynik całego B24 -  mówi Michał Sadowski, prezes Brand24.

Sztuczna inteligencja odgrywa kluczową rolę w rozwoju Brand24. Wykorzystujemy ją do automatyzacji obsługi klienta, tworzenia treści, analizy danych i transkrypcji spotkań. Największą wartość AI przynosi klientom – dzięki funkcjom takim jak AI Wnioski, analiza tematów czy wykrywanie anomalii. Naszym flagowym projektem jest AI Asystent Marki – inteligentny doradca, który prezentuje dane, odpowiada na pytania i tworzy gotowe slajdy. Wierzymy, że to przyszłość interakcji z narzędziami SaaS. – mówi Michał Sadowski.

Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w Internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Spółka ma dominującą pozycję na polskim rynku w swojej kategorii produktowej i z sukcesem komercjalizuje narzędzie na rynku globalnym. Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w Internecie. Na rynku głównym GPW zadebiutowała 11 maja 2021 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus