Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Mediacap podsumowuje wyniki 2018 roku

Jacek Olechowski, Prezes Zarządu Mediacap S.A.
Jacek Olechowski, Prezes Zarządu Mediacap S.A.
Udostępnij

W 2018 roku zysk netto Mediacap, przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł  2,1 mln zł wobec 1,6 mln zł rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk z działalności operacyjnej wzrósł o 13,2% z 3,8 mln zł przed rokiem do 4,3 mln zł. W minionym roku spółka wypracowała 94,4 mln zł przychodów ze sprzedaży, co stanowi wzrost wobec ubiegłego roku o 25,7%.

„Cały rok 2018 był dla MEDIACAP mocno rozwojowy. […] Przede wszystkim jednak rok ten upłynął pod hasłem rozwoju nowych technologii:

·        zaawansowanych procesów AI dla retailu w ramach Plastream;

·        rozwiązań performance media w ramach Booost;

·        stworzenia automatycznej platformy influencer marketingu TalentTube oraz

·        technologii monitorowania socialmedia na użytek marek w ramach BrandSpy.

W naszych biznesach technologicznych jesteśmy już bardzo blisko momentu, w którym skokowo wzrośnie ich rentowność.” - mówi Jacek Olechowski, Prezes Zarządu MCP (MEDIACAP).

Kolejnym krokiem w dynamicznym rozwoju TalentMedia było przejęcie największego konkurenta LT Group (LifeTube), dzięki czemu spółka osiągnęła pozycję lidera polskiego rynku influencer marketingu i stała się znaczącym graczem w Europie.

Dodatkowo, oprócz transakcji Lifetube, na przełomie roku do Grupy dołączyła spółka Gameset, która działa w bardzo przyszłościowym obszarze gier wideo i e-sportu.

„W efekcie w 2019 roku kolejny raz skokowo zwiększymy przychody grupy, a biznes influencerski stanie się największym podmiotem w grupie, nieznacznie większym pod kątem przychodów do naszego dotychczasowego lidera - Grupy S/F. W tym kontekście jesteśmy już bardzo blisko końca procesu transformacji z biznesu konsultingowego w biznes technologiczny.” – podsumowuje Jacek Olechowski.