Blisko 2,0 mln zł finansowania na rozwój portfolio oraz marketing i promocję nowych tytułów trafi do Vivid Games. Środki będą pochodziły ze sprzedaży na rzecz inwestora instytucjonalnego części akcji przez zarząd spółki. Celem bydgoskiej firmy na 2019 r. jest znaczne zwiększenie liczby pobrań i monetyzacji.
- Sukcesywnie zwiększamy skalę działalności. W 2018 r. odbyły się 3 premiery, a gry pobrane zostały łącznie 22 miliony razy. W 2019 r. plany są dużo ambitniejsze. Skokowy wzrost przychodów możliwy będzie dzięki dużo większej liczbie premier, coraz bardziej wydajnej monetyzacji oraz nakładom na marketing bezpośredni. Bieżące potrzeby operacyjne finansujemy z wpływów ze sprzedaży, jednak skuteczne realizowanie nowej strategii wymaga inwestycji. Uznaliśmy, że najszybszym sposobem na dokapitalizowanie firmy, będzie sprzedaż części naszych akcji i wprowadzenie pozyskanych środków do spółki - tłumaczy Remigiusz Kościelny, prezes VVD (VIVID).
Członkowie zarządu zbyli na rzecz inwestora instytucjonalnego łącznie 1 500 000 akcji. – Szczegółowe warunki finansowanie określi Rada Nadzorcza, której posiedzenie odbędzie się w najwcześniejszym możliwym terminie - tłumaczy Kościelny.
Strategia Vivid Games zakłada publikację znacznej liczby gier hyper-casual, gier z segmentu mid-core oraz intensyfikację działań marketingowych. – Dodatkowe środki wykorzystamy głównie na inwestycje związane z pozyskiwaniem nowych gier oraz działania marketingowe. Zwiększą one również stabilność finansową spółki. Na bieżąco analizujemy nasze potrzeby versus możliwości pozyskania dodatkowego finansowania - podkreśla Remigiusz Kościelny.
W ubiegłym tygodniu na rynek trafiła pierwsza gra w programie wydawniczym tytułów hyper-casual Pocket Mini Golf, a 28 marca do dystrybucji trafi Endless Lake. Jednocześnie Vivid Games poinformował, że w tym tygodniu do fazy soft-launch trafią kolejne 3 tytuły - Skyward dash, Slider Road i Crash Drivers. Pierwszą grą mid-core własnej produkcji zapowiedzianą na ten rok jest Zombie Blast Crew, której premiera zaplanowana jest na III kwartał. - Dywersyfikacja segmentów gier oraz modelu biznesowego (mikropłatności i wyświetlanie reklam), jak również znacznie większa ilość wydawanych gier daje nam znacznie większą szansę na powodzenie przy minimalizacji ryzyka – kontynuuje Kościelny.