CDL (CDRL) odnotowało 5,82 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2016 r. wobec 6,31 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Spadek jest m.in. efektem amortyzacji inwestycji i wzrostu płac, wskazała spółka. "Zarówno zarząd, jak i rada nadzorcza pozytywnie oceniają wyniki finansowe. Cieszy zanotowany wzrost sprzedaży, zwłaszcza że wzrosła również nieznacznie marża na sprzedaży. Niższy zysk to w dużej mierze efekt wzrostu płac, ale też prowadzonych inwestycji" - skomentował prezes Marek Dworczak, cytowany w komunikacie.
Zysk operacyjny wyniósł 8,77 mln zł wobec 9,4 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 92,78 mln zł w I poł. 2016 r. wobec 82,82 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym CDRL miał 4,28 mln zł zysku netto w I poł. 2016 r. wobec 4,06 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa CDRL regularnie rozwija sieć sprzedaży. Na koniec czerwca miała 246 sklepów Coccodrillo w Polsce, czyli o 12% więcej niż przed rokiem. Łączna powierzchnia polskich sklepów wynosiła 16.891 m.kw., co oznacza wzrost o 9% r/r. Liczba sklepów zagranicznych wzrosła o 36% w skali roku do 225. Łącznie CDRL miało 471 punktów sprzedaży na koniec I połowy roku.
CDRL jest dystrybutorem odzieży dziecięcej sprzedawanej pod marką własną Coccodrillo. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w październiku 2014 r. W 2015 r. miała 179,4 mln zł skonsolidowanych przychodów.