Do głównych założeń nowej strategii przyjętej przez GOB (GOBARTO) jest umocnienie się na pozycji jednego z liderów produkcji mięsa czerwonego w Polsce oraz maksymalne zbilansowanie pomiędzy poszczególnymi segmentami działalności. Strategia obejmuje lata 2019 – 2024.
W segmencie produkcyjnym strategia zakłada inwestycje w zakład ubojowy celem zwiększenia efektywności kosztowej i optymalizacji produkcji oraz stałe rozszerzanie portfolio rynków eksportowych zapewniające utrzymanie wysokiego poziomu przychodów eksportowych w strukturze przychodów spółki.
"W segmencie zwierzęcym:
- rozwój produkcji tucznika w ramach programu Gobarto 500, opartego o partnerską, długoletnią współpracę Emitenta z rolnikami na korzystnych, opłacalnych ekonomicznie dla obu stron warunkach;
- inwestycje w nowe fermy zarodowe zapewniające zaopatrzenie dla powstających w ramach programu Gobarto 500 ferm tuczowych; nieodłącznym elementem rozwoju segmentu zwierzęcego będzie budowa biogazowni." - czytamy w komunikacie
W ramach strategii spółka planuje także rozwój segmentu przetwórczego poprzez wzrost produkcji i organiczny rozwój sprzedaży przetworów z mięsa. Gobarto planuje również sukcesywnie zwiększać wolumenu sprzedaży w oparciu o posiadane aktywa oraz ewentualne akwizycje.