Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wyniki Woodpecker za 2024 r Przychody i zyski mocno w dół

Małgorzata Sikora, prezes zarządu Woodpecker.co
Małgorzata Sikora, prezes zarządu Woodpecker.co
Udostępnij

Woodpecker.co, technologiczna spółka działająca w modelu SaaS, w całym 2024 roku osiągnęła przychody w wysokości 22 136 tys. zł, co pozwoliło jej osiągnąć zysk netto na poziomie 144 tys. złotych. Oznacza to spadek odpowiednio o 16,6% i 93% w stosunku do roku poprzedniego roku.
W całym 2024 roku spółka borykała się ze słabszą koniunkturą, wynikającą zarówno z ogólnego spowolnienia gospodarczego, jak i z zahamowania dynamiki na rynku SaaS. Istotny wpływ na wynik miało osłabienie amerykańskiego dolara, w którym Spółka generowała w 2024 roku niemal całość przychodów.

W odpowiedzi na te wyzwania, Zarząd zdecydował przeprowadzić istotne zmiany na wielu płaszczyznach. Czas ten został wykorzystany na wdrażanie nowych rozwiązań oraz umacnianie relacji z klientami w celu zwiększenia retencji i zaangażowania odbiorców w dłuższej perspektywie.

 

Woodpecker budował przewagę konkurencyjną

Od czerwca 2024 roku spółka uzupełniła istotne braki w swoim produkcie, wprowadzając na rynek nowatorskie rozwiązania, które wyróżniły ją na tle konkurencji. Kluczowym z nich było uruchomienie usługi Domains, umożliwiającej łatwe zarządzanie i zakup domen, co uplasowało Woodpeckera w gronie rynkowych pionierów oferujących tego typu funkcjonalność. Wprowadzono również płatny dodatek Lead Finder, możliwość przeprowadzania masowych akcji na skrzynkach pocztowych, automatyczne oznaczanie sentymentu wiadomości z wykorzystaniem AI oraz centralną skrzynkę odbiorczą. Zrealizowane innowacje nie tylko zniwelowały wcześniejsze braki w ofercie, lecz także stworzyły unikalną wartość, która przełożyła się na uzyskanie przewagi konkurencyjnej i wzmocnienie pozycji rynkowej.

- Pomimo zmniejszenia liczby zespołów produktowych, dostarczyliśmy więcej kluczowych funkcjonalności niż kiedykolwiek wcześniej. Skupiliśmy się na tym, by nasz produkt nie tylko nadążał za potrzebami klientów, ale realnie je wyprzedzał - komentuje Małgorzata Sikora, prezes zarządu Woodpecker.co.

W ciągu roku w ramach optymalizacji działalności, Woodpecker.co zmniejszył zatrudnienie ze 102 do 73 osób oraz przeorganizował strukturę zespołów produktowych, redukując ich liczbę z trzech do dwóch.

 

Woodpecker all-in-one

Pod koniec 2024 roku spółka zdecydowała się skoncentrować na jednym, uniwersalnym produkcie, który można elastycznie dostosowywać do różnorodnych przypadków użycia. Takie podejście znacząco poprawia zarówno komunikację marketingową, jak i efektywność operacyjną, jednocześnie przyczyniając się do redukcji kosztów. Produkt konsekwentnie ewoluuje w kierunku inteligentnych, zautomatyzowanych i intuicyjnych w obsłudze rozwiązań. Spółka zacieśniła również współpracę z klientami i partnerami, co umożliwiło bieżące dostosowywanie się do dynamicznie zmieniających się warunków rynkowych oraz zapewnienie odpowiedniego poziomu elastyczności oferty.

- Zdecydowaliśmy się uprościć naszą ofertę i skupić na dopracowaniu rozwiązania all-in-one opartego na Cold Email. Dzięki temu klienci mogą pracować szybciej i efektywniej. Wprowadzenie planów cenowych pozwala im jasno zobaczyć, w którym momencie koszt pozyskania prospektu zaczyna spadać – każdy kolejny kontakt staje się tańszy  - dodaje Małgorzata Sikora, prezes zarządu Woodpecker.co.

Spółka zdecydowała się również na powrót do prezentacji cenników w podziale na plany. Wprowadzenie planów pozwala na wyraźne pokazanie momentu, w którym cena jednostkowa ulega obniżeniu, dzięki czemu każdy kolejny prospekt jest tańszy. Wszystkie te zmiany powinny korzystnie wpłynąć na średni przychód z klienta. Średnioroczne ARPA w 2024 roku wyniosło 111,6 USD i było na tym samym poziomie co w roku poprzednim

 

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus