Wstępne wyniki sprzedaży EAT (AMREST) wyniosły w IV kwartale 2018 roku 443 mln EUR i były o 23,3% wyższe niż w analogicznym kwartale 2017 r. Sprzedaż liczona w walutach lokalnych wzrosła w tym okresie o 25,5%.
„Poza rozwojem organicznym na dynamikę sprzedaży Grupy w Q4 2018 pozytywnie wpłynęła konsolidacja wyników niedawno przejętych sieci restauracji KFC we Francji, Pizza Hut w Rosji, Armenii i Azerbejdżanie, Bacoa w Hiszpanii oraz Sushi Shop. Z wyłączeniem sprzedaży wymienionych biznesów przychody Grupy w Q4 2018 wzrosły o 9,5%.” – czytamy w komunikacie
Największą poprawę przychodów odnotowano w dywizji Europa Zachodnia, gdzie sprzedaż była o 47,5% wyższa niż przed rokiem i wyniosła 179,5 mln EUR. Na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej oraz w dywizji rosyjskiej przychody w EUR wzrosły o odpowiednio 11% r/r i 5,4% r/r.