Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

British Automotive Holding: W grudniu duży wzrost sprzedaży u dilerów własnych

Udostępnij

British Automotive Polska S.A. (BAP), generalny importer Jaguar Land Rover, wchodzący w skład giełdowego holdingu, sprzedał  w grudniu o 12 proc. więcej aut niż przed rokiem w tym samym okresie. Aż o 116 proc. wzrosła jednocześnie sprzedaż wśród salonów dilerskich należących do British Automotive Holding (BAH (BAHOLDING)). Sprzedały one w grudniu 2018 r. 203 sztuki aut, w tym 136 Land Roverów i 67 Jaguarów.

Według wstępnych szacunków w grudniu 2018 r. wolumen sprzedaży importerskiej BAP wyniósł 236 sztuk, co oznacza że był on o 12 proc. wyższy niż przed rokiem. Najpopularniejszym autem w gamie JLR był w tym okresie Range Rover Sport, którego sprzedaż wyniosła 53 sztuki, co stanowiło ponad 22 proc. całkowitej sprzedaży importerskiej Grupy. Drugi w kolejności był Range Rover Velar (42 szt.). Wśród Jaguarów największą sprzedaż zanotowano w przypadku modelu E-Pace (32 szt.)

Jeśli chodzi o sprzedaż dilerską to, w minionym miesiącu dilerzy z Grupy BAH przekazali klientom końcowym 203 szt. aut (+116% r/r). Do dilerów niepowiązanych kapitałowo trafiło jednocześnie 76 pojazdów (-45% r/r).

Łączna wartość przychodów ze sprzedaży holdingu do niezależnych dilerów oraz klientów końcowych wyniosła w grudniu 65 mln zł (+31 % r/r).

W ciągu całego 2018 r. przychody szacunkowo wzrosły o 24 proc. rok do roku do 712 mln zł. Wolumen sprzedaży importerskiej w 2018 roku wyniósł 3552 samochody, czyli o około 43-proc. więcej niż w roku 2017. Warto przy tym odnotować doskonały wynik sprzedaży Jaguarów, która wzrosła o 112 proc. rok do roku. To głównie efekt sukcesu modelu F-Pace, którego sprzedano w 2018 r. aż 646 szt., co oznacza że był on najpopularniejszym autem w gamie JLR w Polsce. Drugim w kolejności najlepiej sprzedającym samochodem w zeszłym roku został Range Rover Velar (552 szt.)

– Jeśli chodzi o grudzień, a także o cały czwarty kwartał, to sprzedaż była dość mocno wspomagana przez zmiany w leasingu aut wartych powyżej 150 tys. zł, które weszły w życie w styczniu 2019 r. Oznacza to, że możemy spodziewać się spowolnienia dynamiki sprzedaży na początku bieżącego roku. Niemniej jednak wyniki całego 2018 r. pokazują, że auta JLR szturmem zdobywają polski rynek, a perspektywy dla segmentu premium są w naszym kraju bardzo obiecujące – komentuje Arkadiusz Miętkiewicz, dyrektor zarządzający British Automotive Polska

– Przez czwarty kwartał 2018 r. sprzedaż w salonach należących do Grupy BAH rosła trzycyfrowo. Bardzo udany był również dla naszych dilerów cały rok. Sprzedali oni klientom końcowym ponad 1470 pojazdów, czyli prawie o dwie trzecie więcej niż w 2017 r. To dla nas niezwykle istotne w tej chwili w związku z kończącą się w 2020 roku umową importerską z koncernem JLR. Chcemy do tego momentu zbudować jak najsilniejszą pozycję w segmencie dilerskim tak, aby generować satysfakcjonujące zyski ze sprzedaży aut nowych i używanych, a także  ich serwisu. Dlatego od kilku miesięcy intensywnie pracujemy z naszymi dilerami, aby byli przygotowani na zmiany – podkreśla Arkadiusz Rutkowski, prezes zarządu spółek dilerskich Grupy BAH.