TXM Textilmarket, polska sieć dyskontów odzieżowych, wypracowała w grudniu 2018 r. przychody w wysokości ok. 42 mln zł. Zarząd TXM rozpoczął w tym czasie pogłębienie restrukturyzacji sieci, która ma przywrócić Spółce trwałą rentowność.
W całym ubiegłym roku obroty Grupy wyniosły 353 mln zł i były o 8% niższe niż w 2017 roku.
- Pomimo spadku przychodów wyniki grudnia oceniamy umiarkowanie pozytywnie. Jesteśmy zadowoleni ze sprzedaży naszej nowej oferty świątecznej, którą w tym roku znacznie rozszerzyliśmy zarówno w kategorii odzież, jak i dom. Klient pozytywnie zareagował na ten asortyment i komunikację marketingową. Szczególnie było to widoczne w tygodniu poprzedzającym Święta, w którym zrealizowaliśmy wyższą sprzedaż r/r - komentuje Bogusz Kruszyński, p.o. Prezesa Zarządu TXM.
- Warto przy tym podkreślić, że dużo wcześniej niż w 2017 roku, bo już na początku grudnia, rozpoczęły się wyprzedaże w sieciach modowych, które zostały z dużym zapasem po ciepłej jesieni i początku zimy. Agresywna polityka cen wyprzedażowych konkurencji wymagała również od nas konkretnych działań w tym obszarze - dodaje Bogusz Kruszyński.
- Bardzo pozytywnie oceniamy naszą sprawność logistyczną w ubiegłym miesiącu. Pomimo zwiększonych dostaw krajowych i importowych dostarczyliśmy towar zgodnie z harmonogramem do wszystkich sklepów – mówi Marcin Łużniak, Wiceprezes Zarządu TXM.
2018 rok był dla TXM okresem pełnym wyzwań. Choć większość założeń udało się wypracować – tych głównych w kontekście trwałej poprawy wyników Grupy, czyli wzrostu sprzedaży oraz wejść do sklepów, nie udało się zrealizować. 2019 rok Zarząd TXM rozpoczyna z konkretną wizją, która ma ustabilizować wyniki finansowe oraz przepływy pieniężne Grupy.
- W obliczu braku odwrócenia tendencji i dalszego spadku sprzedaży podjęliśmy decyzję o pogłębieniu restrukturyzacji Spółki i dokonaliśmy modyfikacji kierunków działań na najbliższe miesiące. Głównym celem jest poprawa działania operacyjnego sieci przy aktualnie realizowanych poziomach sprzedaży. Poza dalszą redukcją kosztów zlikwidujemy trwale nierentowne sklepy oraz poprawimy sprawność operacyjną tych, które dobrze rokują. Stawiamy również na poprawę rotacji towarów. Jesteśmy przekonani, że podjęte przez nas inicjatywy zapewnią Spółce stabilność i poprawę wyników finansowych w 2019 roku – mówi Bogusz Kruszyński, p.o. Prezesa Zarządu TXM.
Sieć TXM na koniec grudnia składała się z 388 sklepów własnych o łącznej powierzchni 103,7 tys. m2 i była o 2,5% niższa niż na koniec 2017 r. Grupa prowadzi sieci sklepów w Polsce, Rumunii i na Słowacji oraz e-sklep www.txm.pl.