ABC (ABCDATA) zwiększyła udział w krajowym rynku dystrybucji IT o blisko 2 pkt proc. do 23% po roku od ogłoszenia strategii rozwoju na lata 2016-2018 i jest bliska zrealizowania jednego z jej kluczowych założeń, podała spółka powołując się na dane światowej organizacji badawczej Context, współpracującej m.in. ze stowarzyszeniem największych dystrybutorów IT na świecie GTDC.
„Sukcesywnie zbliżamy się do realizacji naszych strategicznych celów. Fakt, że blisko jedna czwarta polskiego rynku dystrybucji sprzętu IT należy do ABC Data jest niewątpliwie dużym sukcesem. ABC Data, z tak szerokim i wciąż rozbudowywanym kanałem sprzedaży w Polsce oraz na rynkach CEE, jest silnym oraz solidnym graczem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. To z kolei sprzyja negocjacjom handlowym i podpisywaniu kolejnych kontraktów" – powiedział wiceprezes Juliusz Niemotko, cytowany w komunikacie.
Obecnie ABC Data koncentruje się na dalszym, sukcesywnym zwiększaniu udziału w rynku dystrybucji IT i elektroniki użytkowej w Polsce oraz regionie CEE, a także realizacji kolejnych założeń strategii rozwoju na lata 2016-2018, podano również.
„Spółka nie wyklucza również przejęć jako ważnego czynnika rozwoju i elementu przyjętej strategii, która powstała w oparciu o bardzo solidne fundamenty. Są nimi silna pozycja spółki w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, najniższy w branży poziom długu netto, wyspecjalizowana kadra menadżerska oraz doskonała znajomość rynku IT i rządzących nim trendów" – czytamy w informacji.
W minionych miesiącach ABC Data podpisała lub rozszerzyła wiele istotnych kontraktów regionalnych m.in. z HUAWEI, Cisco, Acer i Asus na Węgrzech oraz z Lenovo, Synology i BenQ w Rumunii. Dzięki nowym kontraktom spółka sukcesywnie umacnia swoją pozycję na poszczególnych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, stwierdzono w komunikacie.
„Otwarte w zeszłym roku centrum logistyczne w Rumunii jest doskonałą platformą do wzmocnienia ekspansji ABC Data w kierunku Bułgarii oraz krajów bałkańskich, a uruchomione w maju 2016 roku centrum na Węgrzech gwarantuje jeszcze sprawniejszą obsługę klientów z Węgier oraz południa Europy. Bogata oferta produktów i usług oraz zaplecze logistyczne sprawia, że spółka systematycznie zdobywa też nowych klientów, zarówno w Polsce, jak i na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Tylko w I półroczu 2016 roku w regionie CEE ABC Data zwiększyła liczbę aktywnych klientów blisko o 10% w stosunku do analogicznego okresu 2015 roku, a tylko w ostatnim miesiącu zarejestrowało się ponad 300 nowych aktywnych klientów" – czytamy w komunikacie.
W lipcu 2016 roku szacunkowe skonsolidowane przychody ze sprzedaży grupy kapitałowej ABC Data wyniosły 315 mln zł.
ABC Data jest dystrybutorem sprzętu IT. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 4,86 mld zł w 2015 r.