Wirtualna Polska Holding zawarła umowę, w ramach której zostanie większościowym udziałowcem w Superauto24.com, agregującym oferty nowych samochodów w Internecie. Wartość zakupu ok. 51% udziałów wynosi 21,1 mln zł, podała spółka. Wirtualna Polska kontynuuje tym samym dynamiczny rozwój działalności e-commerce.
"Dzięki Superauto24 wchodzimy w nowy dla Wirtualnej Polski segment e-commerce. Obok turystyki, mody, domu i wnętrza oraz finansów będziemy wspierać Polaków w tak ważnych decyzjach jak zakup i finansowanie samochodu. Witamy w rodzinie Wirtualnej Polski zespół świetnych specjalistów z branży motoryzacyjnej" - powiedział prezes Jacek Świderski, cytowany w komunikacie.
Superauto24.com prezentuje szeroką ofertę nowych samochodów pochodzących od autoryzowanych dilerów różnych marek. Najwyższy standard obsługi, realizowany przez zespół doświadczonych doradców, pozwala klientom indywidualnym i firmom na sfinansowanie zakupu nowego samochodu w leasingu, wynajmie lub pożyczce bez wychodzenia z domu. W tym roku Superauto24.com sfinansowało nowe pojazdy o wartości 180 mln zł, dla 2 000 klientów. Prognozowane przychody Superauto24.com za 2018 r. wyniosą ponad 10 mln zł, natomiast znormalizowana EBITDA 4,3 mln zł, podano także.
"Dołączenie do Wirtualna Polska Holding pozwoli Superauto24 zdobyć nowych klientów i umocnić pozycję w rosnącym rynku motoryzacyjnym. Bardzo istotna jest dla nas współpraca z innymi projektami e-commerce w ramach Grupy WPH oraz korzystanie z ich doświadczeń w rozwoju naszej platformy transakcyjnej" - dodał prezes Superauto24.com Kamil Makula.
WP przypomina, że w Polsce co roku sprzedaje się około 500 tys. nowych samochodów. Pomimo rekordowych wzrostów, notowanych w ostatnich latach, Polacy w dalszym ciągu jeżdżą jednymi z najstarszych aut w Europie. Wymiana floty będzie jednym z głównych czynników wzrostu dla całego rynku w najbliższych latach, podsumowano.
Grupa Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych - Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal horyzontalny o2 oraz liczne specjalistyczne portale wertykalne, w tym w szczególności portale o tematyce biznesowej - Money.pl oraz Biztok, portale dotyczące nowych technologii - np. Dobreprogramy, portale o tematyce sportowej - np. Sportowe Fakty, oraz portale o charakterze rozrywkowym - np. Pudelek. Spółka jest notowana na GPW od maja 2015 r.