Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

IMC rozpoczęła wiosenną kampanię siewną

Udostępnij

IMC, notowana na GPW spółka rolnicza, w ubiegłym tygodniu rozpoczęła siew upraw jarych: kukurydzy i słonecznika. Areał przeznaczony na te uprawy jest na podobnym poziomie co przed rokiem. Władze spółki spodziewają się, że dzięki nowym inwestycjom sprzętowym siew zostanie zakończony w optymalnych terminach.

IMC (IMCOMPANY) 16 kwietnia rozpoczęła wiosenną kampanię siewną. W tym sezonie spółka planuje zasiać 64,8 tys. hektarów kukurydzą i 24,9 tys. hektarów słonecznikiem. Powierzchnia przeznaczona pod te uprawy jest zbliżona do wartości z ubiegłego roku (65,7 tys. ha – kukurydza i 24,3 tys. ha - słonecznik).

Pomimo deszczowego i zimnego początku wiosny, a także częstych alarmów przeciwlotniczych, udało nam się rozpocząć kampanię siewną o czasie, dzięki przeprowadzonym w odpowiednich terminach jesiennym zabiegom uprawowym. Jestem przekonany, że dzięki wysokiej jakości modernizacji naszego parku maszynowego, będziemy mogli dotrzymać założonych terminów siewu. Wszystkie towary i materiały zapasy zostały zakupione i dostarczone, maszyny są w dobrym stanie technicznym, a cały personel produkcyjny jest gotowy położyć fundament pod przyszłe plony upraw jarych ” - skomentował rozpoczęcie kampanii siewnej Bogdan Kriwickij, dyrektor operacyjny IMC.

W latach 2024-2025 IMC poczyniła znaczące inwestycje w odnowienie i modernizację parku maszynowego. W szczególności firma zakupiła duże ciągniki John Deere serii 8R 410 i 340, ciągniki New Holland T8 435 (o mocy ponad 400 KM) z systemami automatycznego kierowania John Deere. IMC zmodernizowała również wszystkie swoje siewniki wdrażając technologie Precision Planting i Air Vac firmy Horsch, które pomogą zwiększyć produktywność siewu o 20-30%, przy jednoczesnym zachowaniu wszystkich parametrów technologicznych i bez utraty jakości siewu.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus