Przychody CDL (CDRL) - właściciela marki Cocodrillo - ze sprzedaży w polskich sklepach wzrosły w lipcu br. o 19% r/r i wyniosły 12,47 mln zł, podała spółka. Narastająco od początku roku polskie sklepy Coccodrillo osiągnęły 75,92 mln zł przychodów, czyli 13% więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.
"Jesteśmy bardzo zadowoleni m.in. z wyników zanotowanych przez nasze sezonowe sklepy letnie zlokalizowane w miejscowościach wypoczynkowych. Dzięki nim nie tylko zwiększamy sprzedaż, ale też rozpoznawalność marki Coccodrillo wśród osób z całej Polski, które przyjeżdżają wypoczywać np. nad polskie morze" - powiedział wiceprezes Tomasz Przybyła, cytowany w komunikacie.
W sumie CDRL otworzyło piętnaście sklepów sezonowych: dwanaście nad morzem, a trzy w innych miejscowościach turystycznych, przypomniano.
W związku z sezonową specyfiką miesięcy wakacyjnych, CDRL zanotowała pierwszy od bardzo dawna spadek sprzedaży w internetowym kanale sprzedaży w Polsce. W lipcu przychody sklepu internetowego były o 10% niższe niż przed rokiem i wyniosły 489 tys. zł. Od początku roku przychody w tym kanale sprzedaży wyniosły 6,1 mln zł, co oznacza wzrost o 92% w skali roku, podano również.
Marka Coccodrillo jest znana na czterech kontynentach, w tym m.in. w takich krajach jak Chiny, Brazylia, czy Arabia Saudyjska. Na koniec ub. roku sieć handlowa spółki liczyła 361 sklepów w krajach Unii Europejskiej i 86 placówek poza nią.
CDRL jest dystrybutorem odzieży dziecięcej sprzedawanej pod marką własną Coccodrillo. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w październiku 2014 r. W 2015 r. miała 179,4 mln zł skonsolidowanych przychodów.