4FM (4FUNMEDIA) odnotowało 0,73 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2018 r. wobec 0,83 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 1,53 mln zł wobec 0,99 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 12,86 mln zł w III kw. 2018 r. wobec 9,88 mln zł rok wcześniej.
W I-III kw. 2018 r. spółka miała 5,19 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 4,32 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 39,3 mln zł w porównaniu z 32,53 mln zł rok wcześniej.
"W ciągu dziewięciu miesięcy 2018 roku grupa kapitałowa 4fun Media S.A. zanotowała wzrost przychodów o 21% w stosunku do analogicznego okresu 2017 roku. [...] Wzrost sprzedaży w raportowanym okresie był możliwy dzięki dynamicznie rosnącej sprzedaży reklamy zewnętrznej (wzrost rok do roku o 100%) oraz znacząco wyższym niż przed rokiem przychodom agencji reklamowej (wzrost o 43%) przy jednoczesnym spadku przychodów pochodzących z reklam telewizyjnych (odpowiednio o 16%)" - czytamy w raporcie.
Głównym źródłem przychodów grupy kapitałowej 4fun Media S.A. w okresie dziewięciu miesięcy 2018 roku pozostawała ciągle reklama telewizyjna, stanowiąca 38,1% całości sprzedaży grupy kapitałowej (w porównywalnym okresie było to odpowiednio 54,5%, co świadczy o postępującej z kwartału na kwartał dywersyfikacji przychodów). Niższy poziom telewizyjnych przychodów reklamowych grupy kapitałowej był spowodowany niższym poziomem oglądalności kanałów należących do 4fun Media S.A. (o 0,13 pkt proc.). Drugim wartościowo segmentem działalności mającym znaczący wpływ na przychody 4fun Media S.A. w okresie dziewięciu miesięcy 2018 roku była sprzedaż reklam zewnętrznych z obszaru Digital Signage, prowadzona przez spółkę zależną Screen Network. W raportowanym okresie wyniosła ona 13,03 mln zł, co stanowiło 33,2% łącznych przychodów w raportowanym okresie i była o 100% wyższa niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, podano również.
"Omawiając wyniki dziewięciu miesięcy 2018 roku, należy zwrócić uwagę na systematyczną poprawę rentowności, której efektem jest wzrost skonsolidowanego zysku operacyjnego z poziomu 5 364 tys. zł w 2017 roku do 7 263 tys. zł w roku bieżącym, co oznacza wzrost na poziomie 35%. Wskaźnik EBITDA w raportowanym okresie wyniósł 9 341 tys. zł i był wyższy niż w trakcie pierwszych dziewięciu miesięcy 2018 roku o 25%. Poprawa efektywności w działalności grupy kapitałowej 4fun Media S.A. była wynikiem istotnej wartościowo sprzedaży reklam telewizyjnych, podwojenia przychodów pochodzących ze sprzedaży reklamy zewnętrznej oraz znaczącego wzrostu przychodów z usług agencji reklamowej ale też ścisłego monitoringu bieżących kosztów operacyjnych. W efekcie zysk netto [ogółem] na poziomie skonsolidowanym wyniósł 5 640 tys. zł i był wyższy niż rok wcześniej o 31%" - czytamy dalej.
O stabilnej sytuacji finansowej spółki świadczy dodatni poziom przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej, który na dzień 30 września 2018 roku wynosił 8,51 mln zł oraz brak zobowiązań długoterminowych z tytułu kredytów bankowych, podkreślono także.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2018 r. wyniósł 1,8 mln zł wobec 3,6 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa 4Fun Media S.A. jest firmą działającą na rynku telewizyjnym i mediów cyfrowych ze szczególnym uwzględnieniem rynku telewizji tematycznych. 4Fun Media S.A. jest interaktywną platformą telewizyjną, dystrybuującą treści wideo poprzez telewizję, telefonię komórkową, platformy IPTV, internet oraz autorskie rozwiązania typu second screen (aplikacja 4Fun App). Do grupy kapitałowej 4fun Media S.A. należą tematyczne kanały telewizyjne 4Fun.tv, 4Fun Dance oraz Gold Hits, spółka Program - dystrybutor tematycznych programów telewizyjnych i treści multimedialnych w różnych formatach, pierwsza hybrydowa agencja reklamowa w Polsce - Bridge 2 Fun Sp. z o.o. oraz największa sieć Digital Signage w Polsce - Screen Network Sp. z o.o.