Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Selena FM miała 12,67 mln zł zysku netto, 29,31 mln zł zysku EBIT w III kw. 2018

Udostępnij

SEL (SELENAFM) odnotowała 12,67 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2018 r. wobec 16,93 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 29,31 mln zł wobec 25,78 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 347,01 mln zł w III kw. 2018 r. wobec 350,25 mln zł rok wcześniej.

"Grupa Selena - jeden z czołowych producentów i dystrybutorów chemii budowlanej oraz właściciel marki Tytan - narastająco po trzech kwartałach 2018 roku zanotowała wzrost we wszystkich najważniejszych pozycjach rachunku wyników. Selena osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości ponad 927 mln zł. Zysk netto wyniósł 23,7 mln zł (wzrost o ponad 96% r/r), a EBIT grupy - to ponad 48 mln zł (12% wzrost r/r). Wyniki Grupy Selena to przede wszystkim efekt sprawnego zarządzania kosztami i zwiększania udziału w portfolio produktów wysokomarżowych oraz kontroli różnic kursowych" - czytamy w komunikacie.

"W nadchodzących miesiącach chcielibyśmy głównie skoncentrować się na potrzebach użytkownika i wspólnym projektowaniu nowych systemów aplikacyjnych. Budowanie trwałej oraz partnerskiej relacji z użytkownikiem dzięki oferowaniu rozwiązań szytych na miarę jego potrzeb to scenariusz, który gwarantuje rozwój biznesu naszych klientów oraz całej Grupy Selena" - powiedział prezes Marcin Macewicz, cytowany w komunikacie. 

"W trzecim kwartale br. mimo wysokich cen surowców - Grupa Selena kontynuowała trend wzrostów sprzedaży obserwowany w całym 2018 roku. Selena w analizowanym okresie zanotowała wzrost sprzedaży na większości kluczowych rynków, takich jak: Hiszpania (19%), Ukraina (12%), Chiny (10%), Kazachstan (9%) oraz USA (8%)" - podano również.

W I-III kw. 2018 r. spółka miała 23,58 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 11,99 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 927,47 mln zł w porównaniu z 891,39 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2018 r. wyniósł 22,57 mln zł wobec 31,02 mln zł straty rok wcześniej.

Grupa Selena FM to globalny producent i dystrybutor chemii budowlanej. Główne marki to Tytan, Artelit oraz hiszpańska Quilosa. Jest jednym z trzech największych światowych producentów piany poliuretanowej używanej do montażu okien i drzwi. Zakłady produkcyjne Seleny są zlokalizowane w Polsce, Brazylii, Korei, Chinach, Rumunii, Turcji oraz w Hiszpanii. W 2008 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus