AB odnotowało 11,61 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. roku obrotowego 2018/2019 (1 lipca - 30 września br.) wobec 12,83 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
"W zakresie wyników komercyjnych grupy miniony okres można zaliczyć do udanych. Grupa utrzymała pozycję lidera w obszarze dystrybucji IT w Regionie CEE, pomimo intensywnej konkurencji na tym rynku. W trzecim kwartale 2018 grupa rozwijała zarówno obecne obszary działalności, takie jak usługi w chmurze (+94% wzrostu r/r), digital signage (wzrost sprzedaży w III kwartale 2018 +46% r/r, lider dystrybucji LCD i LFD w Polsce), gaming (oferta produktów pod własną marką X-Gamer na rynku w Czechach i na Słowacji), telco (udział w sprzedaży smartfonów w Regionie w kanale dystrybucyjnym wyniósł 44%), Centrum Kompetencyjne (nowa autoryzacja Microsoft dla Centrum Kompetencyjnego), RTV AGD (nowe umowy dystrybucyjne Elica - okapy, i Tchibo - ekspresy do kawy), zabawki (wzrost obrotów w III kwartale +41% r/r), jak również pracowała nad rozszerzeniem wachlarza oferowanych produktów i usług o zupełnie nowe obszary m.in. obszar bezpieczeństwa IT, smart home, CCTV/monitoring oraz urządzenia klimatyzacyjne i wentylacyjne" - czytamy w raporcie.
Zysk operacyjny ABE (ABPL) wyniósł 17,43 mln zł wobec 21,13 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 871,27 mln zł w I kw. 2018/2019 wobec 1 859,23 mln zł rok wcześniej.
"Wyniki finansowe w III kwartale 2018 potwierdziły kolejny raz silną pozycję grupy oraz skuteczne zarządzanie, niezależnie od warunków rynkowych, które w raportowanym okresie cechowały się wysokim poziomem konkurencji wewnątrz sektora, szczególnie ze strony nowych uczestników rynku. Przychody ze sprzedaży w III kwartale 2018 wyniosły 1 871 273 tys. zł (+0,6% r/r). Do sukcesów grupy zaliczyć należy utrzymanie marży brutto ze sprzedaży na poziomie 3,8%. Grupa utrzymała również optymalny poziom kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu (SG&A: 2,7% - wskaźnik utrzymuje się na stabilnym poziomie 2,6-2,8% w ostatnich 3 latach), co świadczy o bardzo dobrej dyscyplinie i kontroli w tym obszarze" - czytamy dalej.
"Marża EBITDA wyniosła 20 648 tys. zł., wobec 24 567 tys. zł w III kwartale roku 2017. Wynik finansowy netto wyniósł 11 605 tys. zł i był o niecałe 10% niższy w porównaniu do III kwartału 2017. W rezultacie kwartalny wskaźnik ROE ukształtował się na poziomie 1.6%, zaś wskaźnik ROA wyniósł 0,53%" - podano również w raporcie.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2018/2019 wyniósł 5,64 mln zł wobec 5,74 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa AB jest czołowym europejskim dystrybutorem. Prowadzi działalność w Polsce, Czechach i na Słowacji, sprzedając produkty największych światowych producentów nowoczesnych technologii do ponad 16 tys. partnerów handlowych. AB S.A. jest spółką notowaną na rynku głównym GPW od 2006 roku.