Grupa Pfleiderer podniosła strategiczny cel sprzedażowy na 2021 rok do 1,3 mld euro. Firma zakłada ponadto wzrost marży EBITDA do powyżej 16%, podano w komunikacie.
"Podniesione cele na rok 2021: 1,3 mln euro przychodów, marża EBITDA powyżej 16%. W celu określenia obszarów z największym potencjałem wzrostu wewnątrz spółki i w jej rynkowym otoczeniu, Pfleiderer przeprowadził, wraz z jedną z trzech wiodących na świecie firm doradztwa strategicznego, dogłębną analizę linii biznesowych. Jej efektem jest opracowanie 12 inicjatyw efektywnościowych, które potwierdzają zasadność przyjętej strategii do 2021 r. i wspierają jej realizację" - czytamy w komunikacie.
Inicjatywy strategiczne opracowane przez PFL (PFLEIDER) będą skoncentrowane na działalności sprzedażowej, efektywności operacyjnej oraz możliwościach rozwoju na rynku polskim, wskazano również.
"Obejmują one m. in. zwiększenie wolumenów sprzedaży do istniejących klientów, opracowanie nowych produktów (wykorzystanie niedawnych inwestycji grupy), zwiększenie wykorzystania drewna z recyclingu w produkcji, inicjatywy oszczędnościowe i efektywnościowe, a także poszerzenie bazy klientów dla produktów chemicznych wytwarzanych przez grupę" - czytamy dalej.
"Dzięki określeniu obszarów dodatkowego wzrostu i zwiększenia efektywności jesteśmy przekonani, że możemy osiągnąć podniesione cele strategiczne na rok 2021: przychody w wysokości 1,3 mld euro oraz marżę EBITDA powyżej 16%" - powiedział prezes Tom K. Schabinger, cytowany w komunikacie.
Grupa Pfleiderer to wiodący producent paneli na bazie drewna na największych europejskich rynkach, w Niemczech i Polsce, gdzie jest odpowiednio numerem 1 i 2 pod względem wielkości produkcji płyt wiórowych. Spółka jest notowana na GPW od 1997 r.