GRI (GINOROSSI) odnotowało 11,42 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom z działalności kontynuowanej w III kw. 2018 r. wobec 0,64 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Wynik netto z działalności zaniechanej (przeznaczonej do sprzedaży) wyniósł -6,04 mln zł w III kw. br. wobec -4,29 mln zł rok wcześniej.
Strata operacyjna wyniosła 10,27 mln zł wobec 0,61 mln zł straty rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł minus 8,53 mln zł wobec 1,1 mln zł rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 34,55 mln zł w III kw. 2018 r. wobec 43,17 mln zł rok wcześniej.
W I-III kw. 2018 r. spółka miała 30,05 mln zł skonsolidowanej straty netto z działalności kontynuowanej w porównaniu z 3,25 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 121,62 mln zł w porównaniu z 139,25 mln zł rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł minus 18,26 mln zł wobec 9,28 mln zł rok wcześniej.
Wynik netto grupy z działalności zaniechanej (przeznaczonej do sprzedaży) wyniósł -38,46 mln zł w I-III kw. br. wobec --3,96 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I-III kw. 2018 r. wyniosła 26,71 mln zł wobec 3 mln zł zysku rok wcześniej.
"W okresie od stycznia do września 2018 grupa zanotowała 121,6 mln zł przychodów. W omawianym okresie obserwowana była tendencja zapoczątkowana w pierwszych miesiącach roku, a mianowicie niższy w ujęciu rok do roku poziom przychodów w połączeniu z wyższymi kosztami m.in. płac czy logistyki, wpłynął negatywnie na wynik na sprzedaży. Dodatkowo grupa borykała się z niedostatecznym poziomem kapitału obrotowego, który przełożył się na niedostateczne zatowarowanie sklepów - zbyt krótka kolekcja i niepełny zakres modelokolorów - oraz ograniczenie współpracy z partnerami zewnętrznymi (kanał B2B). W konsekwencji EBITDA z działalności kontynuowanej wyniosła w I-III kw. 2018 roku -18,3 mln zł i omawiany okres grupa zakończyła stratą netto z działalności kontynuowanej w wysokości -30 mln zł" - napisał zarząd spółki w komentarzu do wyników.
Już po dacie bilansowej wiążącą ofertę dotyczącą nabycia 100% akcji spółki Simple Creative Products złożyło Monnari Trade (nabycie możliwe jest także przez podmiot w 100% zależny od Monnari). "Intencją stron jest możliwie szybkie zakończenie procesu sprzedaży Simple CP" - czytamy dalej.
Gino Rossi zarządza markami modowymi: Gino Rossi i Simple Creative Products. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2006 r.