Szacunkowa wartość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży towarów zrealizowanych przez Grupę Redan w październiku 2018 r. wyniosła ok. 56 mln i była 7% niższa r/r, podała spółka. W ujęciu narastającym sprzedaż grupy kapitałowej RDN (REDAN) wyniosła ok. 473 mln zł i była niższa o ok. 3% r/r.
"Na rynku modowym sprzedaż towarów w październiku 2018 r. wyniosła ok. 25 mln zł i była wyższa o ok. 2%, porównując do października poprzedniego roku. W ujęciu narastającym sprzedaż sektora modowego wyniosła ok. 193 mln zł i była ok. 3% wyższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku" - czytamy w komunikacie.
Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklepy internetowe marki Top Secret w Polsce oraz na Ukrainie w październiku 2018 wyniosły 3,5 mln zł, co oznacza wzrost o 17% r/r. W ujęciu narastającym sprzedaż sklepów internetowych Top Secret wyniosła 28,2 mln zł i była 10% wyższa niż w tożsamym okresie roku poprzedniego, podano również.
"Powierzchnia punktów handlowych działających w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash na koniec października 2018 wyniosła 37 tys. m2, tj. była na poziomie o 2% niższym niż w tym samym momencie 2017 r." - czytamy dalej
W segmencie dyskontowym poziom sprzedaży towarów w październiku 2018 r. wyniósł ok. 31 mln zł, co oznacza spadek o 13% r/r. W ujęciu narastającym sprzedaż sektora dyskontowego wyniosła ok. 280 mln zł i była niższa o ok. 7% r/r, podano również.
"Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklep internetowy www.txm24.pl w październiku 2018 wyniosły ok. 0,7 mln zł co oznacza spadek o 29% w stosunku do października 2017 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż dyskontowego sklepu internetowego wyniosła ok. 5,6 mln zł i była niższa o ok. 26% w porównaniu do sprzedaży w tożsamym okresie roku poprzedniego" - czytamy.
Sieć TXM na koniec września składała się z 387 sklepów własnych o łącznej powierzchni 103,6 tys. m2, która była o ok. 2% niższa niż na koniec października 2017.
"Pomimo negatywnego odchylenia sprzedaży rok do roku podkreślenia wymaga, że wartość wolumenu wypracowanej w segmencie dyskontowym marży handlowej była na takim samym poziomie jak w roku ubiegłym. Jest to wynikiem: (i) lepszej, atrakcyjniejszej oferty, (ii) zwiększonego udziału importu oraz (iii) znacznie głębszych przecen prowadzonych w 2017 r., które zwiększały sprzedaż, lecz negatywnie zmniejszały marżę procentową" - wskazano także.
Powierzchnia całej sieci sprzedaży Grupy Redan na koniec października 2018 wyniosła 140,6 tys. m2, co oznacza spadek o ok. 2% w odniesieniu do października 2017.
Grupa kapitałowa Redan prowadzi działalność w zakresie detalicznej sprzedaży odzieży w Polsce oraz w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Redan opiera się na dwóch filarach: dyskontowym (sieć sklepów Textilmarket) oraz modowym (marki Top Secret, Troll oraz - od 2011 r. - Drywash). Od 2003 roku spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie. Spółka TXM, w której Redan ma pakiet większościowy akcji, zadebiutowała na GPW w grudniu 2016 r.