EAH (ESOTIQ) miało ok. 13 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży we wrześniu, co oznacza wzrost o ok. 2% r/r, podała spółka, prezentując wstępne dane.
"Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w okresie styczeń - wrzesień 2018 r. wyniosły około 113 mln zł i były wyższe o około 1% wobec analogicznego okresu ubiegłego roku" - czytamy także w komunikacie.
Przychody ze sprzedaży internetowej we wrześniu 2018 r. wyniosły około 0,8 mln zł i były wyższe o ok. 65% r/r. Narastająco, w okresie styczeń - wrzesień 2018 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży internetowej wyniosły około 6,4 mln zł i były wyższe o ok. 40% niż w analogicznym okresie 2017 r., podano także.
Szacunkowa marża brutto na sprzedaży wyniosła ok. 59% i była wyższa o ok. 5 pkt proc. r/r. W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń - wrzesień 2018 r. wyniosła ok. 63% i według szacunków była wyższa o ok. 2 pkt proc. r/r, czytamy dalej.
Powierzchnia handlowa grupy na koniec września 2018 r. wynosiła 17 490 m2 i była większa o około 4% niż rok wcześniej.
Spółka podkreśla, że na grupę kapitałową, po wydzieleniu w lipcu 2017 r. części odzieżowej do spółki EMG S.A., składają się obecnie jednostka dominująca oraz jednostki zależne Esotiq Germany GmbH i Luma. Dane o skonsolidowanej sprzedaży za styczeń - wrzesień 2017 r. zostały doprowadzone do porównywalności (nie zawierają przychodów z marki Femestage) z danymi z 2018 r. Wielkości dotyczące sprzedaży internetowej i marży brutto zostały obliczone w analogiczny sposób do danych o skonsolidowanej sprzedaży.
Esotiq & Henderson to przedsiębiorstwo zajmujące się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych i kosmetycznych. W lipcu 2015 r. spółka przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od czerwca 2011 r.