Od początku 2018 roku zawarto ponad 100 tys. umów na korzystanie z kantoru wymiany walut PKO Banku Polskiego. Klienci dokonali w kantorze online ponad 300 tys. transakcji - za pomocą serwisu transakcyjnego iPKO oraz aplikacji IKO, podał bank.
Internetowy kantor wymiany walut funkcjonuje w PKO (PKOBP) od początku 2018 roku w serwisie bankowości elektronicznej iPKO, a od lipca możliwe jest zawieranie transakcji również z poziomu aplikacji mobilnej IKO. Od początku funkcjonowania kantoru zawarto ponad 100 tys. umów oraz dokonano transakcji na łączną kwotę 1,4 mld zł, podał bank.
We wrześniu co drugą transakcję zawarto z poziomu aplikacji mobilnej IKO.
"Kantor internetowy dla wielu naszych klientów stał się już standardem i cieszy się coraz większym zainteresowaniem, szczególnie w okresie wakacji. Najchętniej wymieniane są waluty: euro, korony norweskie, dolary, a przez aplikację IKO również korona szwedzka. Tak wysokie zainteresowanie kantorem to dowód na to, że klienci doceniają nowoczesne i proste rozwiązania. W połączeniu z kartą walutową, kantor pozwala zarządzać finansami i obsługiwać codziennie płatności w obcych walutach" - powiedział dyrektor departamentu produktów klienta indywidualnego w PKO BP Paweł Placzke, cytowany w komunikacie.
Kantor internetowy PKO BP umożliwia wymianę 28 par walutowych z dowolnego miejsca o każdej porze. Rozliczenie transakcji następuje natychmiast, wystarczy mieć przy sobie telefon z aktywną aplikacją IKO oraz - poza kontem osobistym w złotówkach - rachunek walutowy w danej walucie obcej. Klienci korzystający z kantoru internetowego mogą śledzić wykresy walutowe online oraz korzystać z powiadomień/alertów SMS i push w momencie, gdy kurs waluty osiągnie wyznaczony poziom.
Z analogicznej usługi wymiany walut online w PKO BP chętnie korzystają klienci firmowi i korporacyjni w ramach usługi iPKO dealer, podsumowano.
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Aktywa razem banku wyniosły 296,91 mld zł na koniec 2017 r. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW.