ABC (ABCDATA) spodziewa się płaskiego III kwartału, a także wzrostowego oraz decydującego dla całokształtu tegorocznych wyników finansowych IV kwartału, poinformowała prezes Ilona Weiss.
„IV kwartał zdecyduje o tegorocznych wynikach. Patrzymy na niego jako na kwartał wzrostowy. Z kolei III powinien być płaski, w którym oczekiwane są wzrosty w segmentach hardware i VAD" – powiedziała Weiss na spotkaniu z dziennikarzami.
W prezentacji wynikowej ABC Data podała, że wysoka baza porównawcza powoduje stagnację wyników w III kwartale. Spodziewany jest spadek dynamiki przychodów na poziomie skonsolidowanym (możliwy spadek w całym III kw.). Wysoka baza porównywalna (zarówno w obszarze przychodów jak i marży) w segmencie komponentów wynika z boomu na karty graficzne w ub.r. związanego z kryptowalutami.
W wyniku wprowadzenia procedury split payment i obowiązków administracyjnych spółka obserwuje znaczne ograniczenie dostępności towaru w modelu brokerskim (głównie w segmencie RTV/AGD).
„Sprzedajemy wszystko na split payment (równie z zagranicznymi partnerami), nawet za cenę spadku przychodów, uznając że jest czasowy. Mamy twarde procedury bezpieczeństwa, ale też wiele pomysłów na rozwój" – zaznaczyła prezes ABC Data.
Spółka w III kwartale widzi ponadto nadal rosnącą sprzedaż urządzeń Xiaomi i Apple, rozwój modelu sprzedaży bezpośredniej u producentów, presję na marże w broadline w wyniku działań międzynarodowej konkurencji, a także presję na marże w spółce zależnej S4E ze względu na przesunięcia czasowe przetargów publicznych i prywatnych.
ABC Data jest dystrybutorem sprzętu IT. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r.