Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Vivid Games oczekuje efektu nowych premier w wynikach od IV kwartału

Udostępnij

Vivid Games spodziewa się efektu nowych premier, szczególnie "Gravity Rider", a także nowymi grami hyper-casual począwszy od IV kwartału, poinformował ISBnews prezes Remigiusz Kościelny.

"Efektu nowych premier nie widać jeszcze w wynikach za pierwsze półrocze - pierwsze tegoroczne premiery miały miejsce pod koniec tego okresu, sprzedaż starszych gier odnotowała również słabszy I kwartał. Mamy jednak spore oczekiwania począwszy od IV kwartału tego roku m.in. w związku z udaną premierą 'Gravity Rider' oraz grami hyper-casual" - powiedział ISBnews Kościelny.

Przypomniał, że VVD (VIVID) w ramach nowej strategii wchodzi w coraz bardziej popularny na rynku segment gier typu hyper-casual. Charakteryzują się one bardzo niską barierą wejścia dla graczy m.in ze względu na prostą rozgrywkę i mały rozmiar.

"Gry tego rodzaju oparte są prawie w całości na monetyzacji reklamowej, a więc na tej części, w której zawsze byliśmy bardzo wydajni - monetyzacja taka w połączeniu z dużą skalą pobrań - którą jesteśmy w stanie zapewnić m.in dzięki dobrym relacjom ze sklepami i bezpośredniemu marketingowi - będzie przekładać się na wysokie przychody. Kolejną istotną zaletą tego typu gier są bardzo krótkie cykle produkcji i niskie nakłady finansowe, które będziemy ponosić na każdą z nich - zmniejszy to ryzyko biznesowe, jednocześnie zachowując szansę na duży sukces każdej z gier" - dodał prezes. 

Drugim segmentem w strategii pozostają gry typu mid-core, takie jak te, które spółka wydała w tym roku, dodał. 

"Planujemy wydawać 2-3 gry takiego typu rocznie. Oba te filary wzmocnione przez działania marketingowe ukierunkowane na bezpośrednie pozyskiwanie użytkowników pozwolą nam czerpać przychody zarówno z reklam (głównie nowy segment), jak i z mikropłatności (segment mid-core), łącznie zapewniając duży zasięg portfolio, który z kolei wzmacniać będzie popularność poszczególnych gier" - podsumował Kościelny. 

Vivid Games S.A. działa na rynku gier od 2006 r. Spółka zajmuje się produkcją gier na smartfony i konsole przenośne. Dotychczas najważniejszym tytułem w dorobku firmy jest światowy hit "Real Boxing". Vivid Games zadebiutował w 2016 r. na rynku głównym GPW, przenosząc notowania z NewConnect.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus