Grupa WP spodziewa się, że segment e-commerce sięgnie docelowo ok. 75% całkowitych przychodów z 58% obecnie, poinformował prezes Jacek Świderski.
"Spodziewamy się, że e-commerce wzrośnie w naszych przychodach do 75% z 58% obecnie" - powiedział Świderski podczas spotkania z dziennikarzami.
Komentując wyniki segmentu e-commerce w I półroczu wskazał, że "wygrała turystyka", notując imponujące wzrosty. W segmencie odzieżowym grupa wyjaśniła sytuację korporacyjno-właścicielską (objęcie 100% Domodi) i mimo słabego roku w odzieżówce stacjonarnej, internet w tym segmencie trzyma się zgodnie z wzrostowymi trendami w sieci.
W przypadku marki Homebook, Świderski wskazał, że grupa czeka, aż najwięksi gracze stacjonarni w wyposażeniu wnętrz wejdą na poważnie do internetu, co ma napędzić wzrosty tego segmentu. "Duzi gracze tego segmentu są niedoreprezentowani online i stymulujemy ich w tym kierunku" - wskazał Świderski.
W segmencie usług finansowych, prezes Grupy WP widzi coraz większe tempo wzrostu po okresie zmian regulacyjnych w poprzednich latach. "Strategia realizowana jest z dobrymi rezultatami. Totalmoney staje się silnym brandem e-commerce w finansach" - stwierdził Świderski.
Prezes zadowolony jest także z wyników z segmentu Nocowanie/eHoliday, czyli turystyki krajowej.
WPL (WIRTUALNA) liczy, że jeszcze w tym roku sfinalizuje kolejną akwizycję, poinformował prezes Jacek Świderski. Firma rozgląda sie za przejęciami w e-commerce, również z działalnością w regionie środkowoeuropejskim.
"Jesteśmy obecni w wielu procesach i liczę, że jeszcze w tym roku będziemy w stanie się czymś pochwalić" - powiedział Świderski podczas spotkania z dziennikarzami.
Według jego słów, w grze jest "jeden duży" temat akwizycyjny i "kilka małych"; chodzi o firmy z działalnością w Polsce i regionie.
Dług netto/EBITDA Grupy WP kształtuje się obecnie na ok. 1,5x, co - w ocenie zarządu - stanowi "dobry punkt startowy do akwizycji".
Finansowa przestrzeń akwizycji to - według słów przedstawicieli zarządu - rząd "kilkuset milionów złotych". Grupa dysponuje m.in. linią kredytową na 500 mln zł.
Dotychczas od IPO Grupa WP wydała ok. 250 mln zł na akwizycje, zdecydowanie umacniając pozycję w e-commerce.
Świderski zadokowany jest także z progresu WP marketing cloud, czyli inteligentnego dopasowywania reklam. Obsługuje ono 81% kampanii obecnie i grupa chce, aby ten wskaźnik sięgnął 100%. Prezes Grupy WP dodał, że "płacenie za obejrzane reklamy" stało się standardem. Już 93% kampanii realizowanych przez grupę rozliczane za faktyczny kontakt reklamy z użytkownikiem i oczekuje on, że docelowo ten format przynieść także wzrost sprzedaży.
Wirtualna Polska to holding spółek mediowych i e-commerce'owych. Według badania Gemius/PBI w grudniu 2017 z produktów internetowych WP korzystało 20,8 mln Polaków. Grupa jest właścicielem Domodi oraz Allani (moda), Homebook (dom i wystrój wnętrz), Wakacje.pl, Nocowanie.pl oraz eHoliday (turystyka), a także Money.pl, TotalMoney.pl oraz Finansowysupermarket.pl (usługi finansowe).