4FM (4FUNMEDIA), po transformacji grupy, chce kontynuować wzrost wszystkich segmentów działalności (szczególnie digital out-of-home i e-commerce) oraz generować efekty synergii między nimi, poinformował ISBnews prezes Ross Newens.
"Najważniejszym przesłaniem dla inwestorów jest transformacja grupy, która zaczęła się w 2014 roku. Jesteśmy znani na rynku bardziej jako marka telewizyjna, ale teraz Grupa 4fun Media to znacznie więcej niż tylko TV" - powiedział w rozmowie z ISBnews.tv Newens.
Grupa jest nadawcą trzech kanałów telewizyjnych pod marką 4fun. Trzy lata temu przejęła operatora sieci cyfrowych ekranów Screen Network i umacnia pozycję w segmencie out-of-home (OOH).
"Pozostajemy optymistyczni co do perspektyw naszej podstawowej działalności, utrzymując nasz udział rynkowy w oglądalności TV. Z kolei kupiliśmy mały biznes OOH, a teraz jesteśmy liderem na rynku z 20 tys. ekranów w całej Polsce, od małych rozmiarów po ekrany o bardzo dużych formatach. Widzimy znaczący potencjał w tym segmencie. Mieliśmy znaczący wzrost przychodów w ub.r. na sprzedaży tylko 25% dostępnej przestrzeni na sieci ekranów. To pokazuje potencjał dosprzedaży i liczymy tu na efekty współpracy z grupą Polsat" - dodał szef grupy.
W grupie jest agencja reklamowa FCB Bridge2fun z bazą klientów międzynarodowych, w tym T-Mobile, Showmax, Nivea. W 2017 roku częścią strategii 4fun Media rozwoju było wyjście na rynki międzynarodowe.
"Kupiliśmy FCB Warszawa, część IPG Group obecnego w 38 krajach. Wykorzystaliśmy tę możliwość, aby wzmocnić naszą zdolność do oferowania usług marketingowych globalnym klientom. W efekcie mamy 4 fun TV, cyfrowy biznes OOH, agencję reklamową, a od niedawna angażujemy się w e-commerce" - wskazał prezes.
Zaznaczył, że marka 4fun ma ponad milion fanów na Facebooku, ponad 300 tys. użytkowników aplikacji mobilnej 4fun. Niedawno grupa uruchomiła chatbota, który ma obecnie do 30 tys. użytkowników.
"To bogata baza do której obecnie dostosowujemy platformę e-commerce. Wykorzystując świadomość marki i bazę klientów szykujemy się na rozwój e-commerce. Pierwszą firmą którą rozwijamy w tym segmencie jest cupsell - lider druku na żądanie. Widzimy to jako okazję do rozwoju w nowym sektorze, łączącego druk na żądanie, e-commerce i mocne strony naszej marki oraz bazy klientów. To jest właśnie transformacja którą przeszliśmy od 2014. Teraz rozwijamy każdą część naszych biznesów. Pierwsze efekty strategii dla e-commerce powinny pojawić się w końcu roku. Zajęło nam 3 lata, aby biznes OOH wzrósł z 2 mln zł przychodów do 15 mln zł i ok. 4 mln zł EBITDA. W takiej perspektywie czasowej osiągnęliśmy 300% wzrost przychodów i chcielibyśmy taki progres powtórzyć w innych segmentach" - ocenił Newens.
Dodał, że nie wyklucza dalszych przejęć. "Jak to inwestorzy, jesteśmy oportunistyczni. Kiedy widzimy coś, co pasuje do kultury 4fun, do grupy wiekowej naszych odbiorców to myślę, że przyjrzymy się temu bardzo poważnie" - podsumował prezes 4fun Media.
Grupa 4Fun Media S.A. jest firmą działającą na rynku telewizyjnym i mediów cyfrowych ze szczególnym uwzględnieniem rynku telewizji tematycznych. 4Fun Media S.A. jest interaktywną platformą telewizyjną, dystrybuującą treści wideo poprzez telewizję, telefonię komórkową, platformy IPTV, internet oraz autorskie rozwiązania typu second screen (aplikacja 4Fun App). Do grupy kapitałowej 4fun Media S.A. należą tematyczne kanały telewizyjne 4Fun.tv, 4Fun Dance oraz Gold Hits, spółka Program - dystrybutor tematycznych programów telewizyjnych i treści multimedialnych w różnych formatach, pierwsza hybrydowa agencja reklamowa w Polsce - Bridge 2 Fun Sp. z o.o. oraz największa sieć Digital Signage w Polsce - Screen Network Sp. z o.o.