COL (COLIAN) odnotował 17,89 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2018 r. wobec 9,7 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 14,68 mln zł wobec 10,35 mln zł zysku rok wcześniej.
"Grupa Colian Holding osiągnęła 22,2 mln zł zysku operacyjnego powiększonego o amortyzację (EBITDA) za I kwartał 2018 roku, oraz 14,7 mln zł zysku operacyjnego (EBIT) w tym samym okresie. Jest to pierwszy kwartał pełnej konsolidacji wyników Lily O'Brien's Holding Limited z siedzibą w Newbridge Co. Kildare, Irlandia (LOBH), grupy kapitałowej przejętej 3 stycznia 2018 r." - czytamy w komunikacie.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 231,01 mln zł w I kw. 2018 r. wobec 210,4 mln zł rok wcześniej.
"Grupa kapitałowa Colian Holding zanotowała +9,8% wzrost r/r skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży za I kwartał 2018 roku, głównie dzięki przejęciu LOBH w segmencie słodyczy oraz wzrostowi aktywności segmentu logistyki. W tym okresie segment słodyczy zanotował wzrost sprzedaży o +12% r/r (+16,2 mln zł), segment napojów o +4% r/r (+1,2 mln zł), a spadek segment kulinarny -18,7% r/r (-4,6 mln zł). Wyróżniony w ubiegłym roku segment logistyki zanotował wzrost przychodów o +39,1% r/r (+7,5 mln zł). Nowością Grupie Colian jest segment lodów, których sprzedaż zapoczątkowano w 2018 rok i wyniosła ona 0,2 mln zł w I kwartale br." - czytamy także w komunikacie.
"Najważniejszy dla Grupy Colian Holding segment słodyczy zanotował wzrost sprzedaży r/r w I kwartale 2018 roku przede wszystkim dzięki wzrostowi sprzedaży na rynkach zagranicznych, w tym w wyniku przejęcia producenta słodyczy w Irlandii. Jest to zgodne ze strategią zwiększania obecności na rynkach zagranicznych, przyjętą i realizowaną przez Zarząd Colian Holding S.A." - dodano.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2018 r. wyniósł 4,36 mln zł wobec 4,99 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa kapitałowa Colian Holding S.A. osiągnęła pozycję jednego z największych producentów na polskim rynku słodyczy, dzięki akwizycjom i rozbudowie portfolio marek. Zdobyła również silną pozycję na rynku przypraw oraz napojów. Spółka jest notowana na GPW od 1995 r.