WOJ (WOJAS) odnotował 1,84 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2018 r. wobec 1,64 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Strata operacyjna wyniosła 2,04 mln zł wobec 0,58 mln zł straty rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 46,9 mln zł w I kw. 2018 r. wobec 47,55 mln zł rok wcześniej.
"Sprzedaż detaliczna realizowana jest przez własną sieć sprzedaży w Polsce, Słowacji, Czechach, Białorusi i na Rumunii. W 1 kwartale 2018 r sieć przyrosła o jeden salon i na 31.03.2018 r. liczyła 178 salonów. W kanale online zanotowano wzrost sprzedaży o 20,9% r/r, a w kanale offline spadek sprzedaży o 8,5% r/r. Na spadek sprzedaży w kanale offline wpływ miały niesprzyjające warunki pogodowe w marcu 2018 r i mniejszy traffic w centrach handlowych. Chłodny i zimny marzec spowodował przesuniecie startu sprzedaży kolekcji wiosna/lato na kwiecień. Tym samym zanotowano w 1 kwartale 2018 r mniejszą detaliczną marżę brutto na sprzedaży niż rok temu, co wpłynęło niekorzystnie na uzyskane wyniki finansowe 1 kwartału 2018 r. na poziomie całej Grupy Kapitałowej Wojas" - czytamy w raporcie.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I kw. 2018 r. wyniosła 2,37 mln zł wobec 2,98 mln zł straty rok wcześniej.
"Odnosząc się do perspektyw na najbliższe kilka miesięcy - Wojas spodziewa się wzrostu sprzedaży w kanale detalicznym, pomimo obserwowanych niekorzystnych czynników zewnętrznych jak bardzo ciepła wiosna 2018 r. oraz wprowadzony częściowy zakaz handlu w niedzielę. W kanale hurtowym zakłada się utrzymanie wzrostu sprzedaży obserwowanego już w 1 kwartale 2018 r." - czytamy w raporcie.
Wojas to jeden z największych producentów obuwia w Polsce, notowany na warszawskiej giełdzie od 2008 r. W 2017 r. miał 237 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży.