ART (ARTIFEX) odnotował 1,35 mln zł skonsolidowanego zysku netto w I kw. 2018 r. wobec 1,93 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 1,78 mln zł wobec 2,09 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 4,78 mln zł w I kw. 2018 r. wobec 5,79 mln zł rok wcześniej.
"W I kwartale 2018 r. skonsolidowane przychody Artifex Mundi zmniejszyły się rok do roku o 17%, do 4,8 mln zł. O spadku przychodów w analizowanych okresach przesądziły niższe przychody ze sprzedaży gier HOPA, częściowo skompensowane wyższymi przychodami ze sprzedaży gier free-to-play" - czytamy w raporcie.
O zmniejszeniu przychodów ze sprzedaży gier HOPA przesądziły m.in. umocnienie złotego wobec dolara i euro (głównych walut rozliczeniowych grupy), efekt wysokiej bazy, związanej z odnotowaniem w I kw. 2016 r. przychodów z komercjalizacji gier w wygaszanym, od połowy 2017 r. sklepu z aplikacjami Amazon Underground, jak również wdrożone na przełomie 2017 i 2018 r. zmiany w strategii rozwoju segmentu, obliczone na wzrost rentowności sprzedaży i zwrotu na kapitale segmentu poprzez m.in. podniesienie cen sprzedawanych gier (skutkujące okresowo spadkiem wolumenu sprzedaży) i optymalizację harmonogramu premier nowych gier, podano także.
"W I kwartale 2018 r. miały miejsce premiery, na platformach mobilnych oraz PC, 3 nowych gier wydawanych przez Artifex Mundi, z których dwie, 'Noir Chronicles: City of Crime' oraz 'Demon Hunter 4: Riddles of Light', z odpowiednio 0,3 mln zł i 0,25 mln zł osiągniętych przychodów, zajęły drugie i trzecie miejsce w rankingu najlepiej sprzedających się gier z portfela grupy w I kwartale 2018 r. Pozycję najbardziej dochodowej gry, z 0,5 mln zł przychodów, drugi kwartał z rzędu zajął 'Bladebound', gra free-to-play, której hard-launch na platformie iOS miał miejsce w listopadzie 2018 r." - czytamy dalej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2018 r. wyniósł 0,38 mln zł wobec 1,19 mln zł zysku rok wcześniej.
Artifex Mundi jest wydawcą oraz producentem gier przygodowych. Zadebiutował na rynku głównym GPW w 2016 r.