DNP (DINOPL) odnotowało 55,95 mln zł skonsolidowanego zysku netto w I kw. 2018 r. wobec 30,46 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 79,27 mln zł wobec 46,32 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik EBITDA zwiększył się o 52,5% r/r do 104,4 mln zł.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 285,58 mln zł w I kw. 2018 r. wobec 910,34 mln zł rok wcześniej.
"Znacząca poprawa przychodów ze sprzedaży jest wynikiem rozwoju sieci sklepów Dino o nowe markety oraz wzrostu przychodów w istniejącej sieci sklepów (like for like, LfL). Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w I kw. 2018 r. 20,3%, podczas gdy w I kw. 2017 r. było to 12,6%. Istotnym czynnikiem wpływającym na wysoki poziom sprzedaży LfL w I kwartale 2018 r. były wzmożone zakupy klientów realizowane w związku ze świętami wielkanocnymi. W 2017 r. efekt ten był widoczny w II kwartale. Wraz z rosnącą skalą Grupa Dino odnotowuje wyższą, stopniowo rosnącą rentowność działalności. Marża EBITDA po I kwartale 2018 r. wyniosła 8,1% i była o 0,6 pkt proc. wyższa niż w analogicznym okresie 2017 r." - czytamy w komunikacie.
"2018 rok rozpoczęliśmy wysoką, 41-procentową dynamiką sprzedaży. Dobre wyniki Grupy Dino to efekt przyjętego przez nas modelu biznesowego, unikalnego formatu sklepów Dino i ich rosnącej liczby. Na wyniki trzech miesięcy 2018 roku pozytywny wpływ miały także zakupy konsumenckie przed świętami wielkanocnymi. Sukcesywnie otwieramy nowe sklepy. W tym roku chcemy, by liczba nowo otwartych placówek była większa niż w 2017 roku. Obserwujemy dobre perspektywy rynkowe, w gospodarce europejskiej i polskiej trwa ożywienie, co sprzyja rosnącemu popytowi konsumpcyjnemu" - powiedział prezes Szymon Piduch, cytowany w komunikacie.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2018 r. wyniósł 19,13 mln zł wobec 8,48 mln zł zysku rok wcześniej.
Dino to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r.