Gino Rossi odnotowało 18,89 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w 2017 r. wobec 5,87 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Strata operacyjna wyniosła 0,79 mln zł wobec 10,82 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł 6,06 mln zł wobec 15,23 mln zł rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 184,5 mln zł w 2017 r. wobec 171,13 mln zł rok wcześniej.
"Grupa kapitałowa kontynuowała działania związane z podnoszeniem marży wyjściowej, która finalnie dla kolekcji jesień-zima 2017 wzrosła w Gino Rossi o 1,7 pkt proc. vs 2016 i osiągnęła poziom 70,4%,natomiast w Simple wzrosła o 0,7 pkt proc. vs 2016, osiągając poziom 77,4%. Należy podkreślić, iż zostały zrealizowane wszystkie etapy całości prac związanych z realizacją zadania podniesienia marży intake. Całość programu rozpisana była na okres 2 lat i zakończyła się w IV kwartale 2017 roku. Potencjał do wzrostu marż jest różny dla części obuwniczej i odzieżowej Grupy. Docelowo spółka Gino Rossi planowała osiągnąć marżę wyjściową na poziomie około 70%, natomiast Simple około 79%" - czytamy w raporcie.
"W związku z planowaną sprzedażą Simple pewnej rewizji wymagać będzie strategia grupy kapitałowej, ale nie przewidujemy „rewolucji" w dotychczasowych planach: strategia będzie zakładała dalszy rozwój i wzrost poprzez koncentrację działań na marce Gino Rossi, w szczególności uwzględniając rosnącą rolę kanału e-commerce i b2b, selektywne podejście do rozwoju sieci stacjonarnej i wzbogacanie oferty o kolejne elementy galanterii skórzanej" - napisał prezes Gino Rossi Tomasz Malicki w liście dołączonym do raportu.
Gino Rossi zarządza markami modowymi: Gino Rossi i Simple Creative Products. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2006 r.