Grupa Comarch aktywnie poszukuje nowych rynków zbytu, m.in. w Ameryce Południowej i w Azji, kontynuuje inwestycje w nowe produkty i usługi informatyczne, jak również rozbudowuje infrastrukturę IT, poinformował wiceprezes oraz dyrektor finansowy Comarch Konrad Tarański.
"Grupa Comarch aktywnie poszukuje nowych rynków zbytu, m.in. w Ameryce Południowej i w Azji, kontynuuje inwestycje w nowe produkty i usługi informatyczne, jak również rozbudowuje infrastrukturę IT. Stabilna sytuacja finansowa gwarantuje bezpieczeństwo działalności w przypadku zmiennej sytuacji makroekonomicznej w Polsce i na świecie. Grupa świadomie ponosi koszty rozwoju nowych produktów oraz nowych segmentów działalności, a także rozwijania działalności na nowych rynkach zagranicznych, inwestując w ten sposób w budowanie przewagi konkurencyjnej na przyszłość" – powiedział Tarański, cytowany w komunikacie.
W pierwszym kwartale 2016 roku Grupa rozpoczęła trzy inwestycje w rozbudowę własnej infrastruktury. We francuskim mieście Lille powstanie kolejny ośrodek Comarch Data Center. Oddanie obiektu do użytku planowane jest na drugi kwartał 2017 roku. Z kolei w krakowskiej specjalnej strefie ekonomicznej ruszyły prace budowlane przy nowym biurowcu SSE7, który wejdzie w skład kompleksu obiektów Comarch w Krakowie. W zeszłym roku został oddany do użytku budynek biurowy SSE6 w Krakowie, w którym powstaje hala laboratoryjno-produkcyjna „IoT Lab". Aktualnie trwają prace związane z wyposażeniem pomieszczeń, przygotowaniem powierzchni pod specjalistyczne laboratoria oraz zakupem sprzętu.
W I kwartale 2016 r. przychody ze sprzedaży oprogramowania i usług własnych Grupy Comarch wzrosły o 19% (229 mln zł. vs. 192,4 mln zł.) w stosunku do analogicznego okresu w 2015 roku i stanowią 94% całkowitej sprzedaży. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2016 roku Grupa wypracowała 7,2 mln zł. zysku netto, a zysk operacyjny wyniósł 12,3 mln zł.
"Comarch kontynuuje strategię sprzedaży własnych rozwiązań informatycznych i dzięki dywersyfikacji działalności biznesowej oraz obecności na rynkach zagranicznych, rentowność operacyjna Grupy w pierwszym kwartale 2016 roku ukształtowała się na dobrym poziomie 5 proc." – czytamy w komunikacie.
Sprzedaż zagraniczna stanowiła w pierwszym kwartale 2016 ponad 60% całości przychodów Grupy, czyli 148 mln zł, co oznacza wzrost o 30,6% w porównaniu do pierwszego kwartału 2015 roku. Jest to efekt realizacji znacznej ilości kontraktów, zawartych w poprzednich okresach. Największą część przychodów, czyli 65,3 mln zł. wygenerowała sprzedaż rozwiązań do sektora telekomunikacji (26,9%). Z kolei sprzedaż do klientów z sektora handlowo-usługowego wyniosła 41 mln zł i wzrosła o 9,8 mln zł, tj. o 31,1% w porównaniu do pierwszego kwartału 2015. Klienci z sektora finanse i bankowość zakupili produkty i usługi o wartości wyższej o 8,2 mln zł (czyli o 32,1%) od wyniku osiągniętego w analogicznym okresie roku poprzedniego.
CMR (COMARCH) S.A. specjalizuje się w projektowaniu, wdrażaniu oraz integracji zaawansowanych systemów informatycznych, narzędzi programistycznych, narzędzi i infrastruktur sieciowych.